VALE : Voix Anglophones Littérature et Esthétique
COLL international, ClioS: « Shakespeare, the Contemporary and the Postmodern Stage », 11-12/02/2022, SU

COLL international, ClioS: « Shakespeare, the Contemporary and the Postmodern Stage », 11-12/02/2022, SU

Nous avons le plaisir de vous faire part du programme du Colloque international qui se tiendra à Sorbonne Université le 11 et 12 février 2022 dans le cadre du projet CLioS: L’histoire immédiate sur la scène britannique.

Ce coloque est organisé en collaboration avec King’s College (London) et la Freie Universität Berlin.

Nous profitons de cette occasion pour vous souhaiter une excellente fin d’année,

Bien cordialement,

Line Cottegnies et Elisabeth Angel-Perez

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Shakespeare, the Contemporary and the Postmodern Stage / Shakespeare, le contemporain et la scène post-moderne

 11-12 February 2022 / 11-12 février 2022

11 February: Amphi Bilsky-Pasquier, Site des Cordeliers, 15 rue de l’Ecole de Médecine, 75005 Paris.

9.30 am : Welcoming address

Session I: Contemporary stages

9.45, Keynote 4: Sarah Dustegheer (University of Kent), “Shakespeare in Shoreditch: Urban Gentrification and the Politics of Performance”

10.45 am. Break

11.00 am – 12.00 pm: 

11.00 am: Dominique La Victoria (Ateneo de Manila University): « Makbetamaximus: Theatre of Destruction. Staging the world’s longest Macbeth under the world’s longest lockdown » “

11.30 pm: Estelle Rivier-Arnaud (Professor, Université Grenoble-Alpes) : “Shakespeare in the Post-Noughties: Violence under a Microscope”

12.00 Lunch

 1.30 pm, Session II: Rewriting (with) Shakespeare in the 20th and 21st Centuries

1.30 pm, Keynote 2: Tobias Döring (Ludwig-Maximilians-Universität München), “Staging forgetting: how Heiner Müller and Botho Strauß get lost in A Midsummer Night’s Dream” 

2.30 pm-4.00 pm

 2.30 pm: Pascale Drouet, Poitiers, « Young Voices in Scotland: from Shakespeare’s  Macbeth to Greig’s Dunsinane”

3.00 pm: Anja Hartl (Assistant Professor, Konstanz), “Shakespearean Resonances: Political and Adaptational Borders in David Greig’s Dunsinane”

3.30 pm: Richard Ashby (British Academy Postdoctoral Research Fellow at King’s College London and Honorary Research Associate at Royal Holloway): “The Gods Weep and King Lear: Dennis Kelly, the Holocaust and Climate Catastrophe”

4.00 pm: Break

4.30-5.30 pm : In conversation with David Greig (coordinated by Elisabeth Angel-Pérez)

12 February: Salle des Actes, Sorbonne Université

9.30 am, Session III: Political Shakespeares

 9.15 am, Keynote 3: Florence March (Université Montpellier 3), « Festival Shakespeare : Reinventing popular theatre in the twentieth and twenty-first centuries »

10.15 pm : Break

10.45 pm : Rowena Hawkins (PhD, King’s College), “Contemporary Shakespeares on Festival »

11.15 pm: Julie Vatain-Corfdir (Sorbonne Université) : “Deference, Reference, or Independence? On contemporary US uses of Shakespearean History”?

11.45 am, Keynote 1:  Peter Kirwan (Nottingham University), ‘“Your time’s expired”: Spatiotemporal Dramaturgies in Cheek by Jowl’s Romances”

  1. 45 : Lunch

2.00 pm, Session IV: Intermedial Shakespeares

2.00 am: Ina Habermann (Prof., University of Basel), The Uncertainty Principle – Contingency and Orientation in Shakespeare’s Drama

2.30 am: Anne-Valérie Dulac (Sorbonne Université): “Hamlet, our Contemporary: Tacita Dean’s His Picture in Little

3.00 pm: Méline Dumot (PhD, ENS), « Shakespeare’s productions during Covid-19: expanding digital horizons ».

3.30 pm: Break

3.45 pm-4.30 pm: Roundtable

4.30-6.00 pm: Drinks

 

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