VALE : Voix Anglophones Littérature et Esthétique


37 documents

Article dans une revue

  • Line Cottegnies. "Of the Importance of Imitation: Du Bellay, Shakespeare, and the English Sonneteers". Shakespeare Studies -Columbia then Albuquerque-, Associated University Presses, In press, XLVIII, pp.41-47. ⟨halshs-02523550⟩
  • Jeanne Schaaf, Julien Alliot. « Avoir-lieu ? : quelques expériences théâtrales de la scène britannique contemporaine ». Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨halshs-02558744⟩
  • Line Cottegnies. "Le théâtre baroque du corps démembré dans "The Duchess of Malfi"". Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019, New Perspectives on "The Duchess of Malfi", 26. ⟨hal-02006418⟩
  • Anne-Valérie Dulac. La matière des images dans The Duchess of Malfi. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨hal-02369552⟩
  • Francie Crebs. Kant vs. Cant: Poe’s material sublime. Textual Practice, Taylor & Francis (Routledge), 2019, Nineteenth-Century American Literature and the Philosophical, 33 (10), pp.1723-1737. ⟨10.1080/0950236X.2019.1665922⟩. ⟨hal-02417859⟩
  • Line Cottegnies. "That Famous Wit and Cavaleer of France": The English Translation of Cyrano de Bergerac in the 1650s. Canadian Review of Comparative Literature/ Revue Canadienne de Littérature Comparée, University of Alberta, 2019, Early Modern ‘Transformissions’, 46 (2), pp.1-18. ⟨halshs-02266548⟩
  • Guillaume Fourcade, Kerry-Jane Wallart. Introduction. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨hal-02443112⟩
  • Line Cottegnies. “What trust is in these times?” Thinking the Secular State with “the colour of religion” in Shakespeare’s 2 Henry IV. Etudes Anglaises, Klincksieck, In press, "Religion and Drama: Shakespeare and his Contemporaries", 71 (4), pp.409-423. ⟨hal-01996199v1⟩
  • Pauline Macadré. ‘Solving the problem of reality’ in Virginia Woolf’s Flush. Cahiers Victoriens et Edouardiens, Montpellier : Centre d'études et de recherches victoriennes et édouardiennes, 2018, Créatures et (ré)confort : l'altérité animale vue par les victoriens, ⟨10.4000/cve.3853⟩. ⟨hal-02015654⟩
  • June Xuandung Pham. Have I None—‘I’d Kill You Both Before I Let Anyone Hurt You’—The Ethics of Loss and Dispossession in Contemporary British Dystopian Theatre. Etudes britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, Presses universitaires de la Méditerranée, 2017, ⟨10.4000/ebc.3902⟩. ⟨hal-02084962⟩
  • Jeanne Schaaf. L’engagement sur la scène écossaise à l’heure du référendum. De la scène à la toile, du texte au tweet.. Observatoire de la société britannique, La Garde : UFR Lettres et sciences humaines, Université du Sud Toulon Var, 2016, pp.169-181. ⟨10.4000/osb.1860⟩. ⟨hal-02558681⟩
  • Jeanne Schaaf. “People know what they want to see” : Space and Reception in Rob Drummond’s Quiz Show ». International Journal of Scottish Theatre and Screen, 2015, 8 (2), https://ijosts.ubiquitypress.com/articles/abstract/203/. ⟨halshs-02558755⟩

Communication dans un congrès

  • Jeanne Schaaf. Nouvelles modalités de l’être ensemble sur la scène écossaise. Multimodalités dans l’enseignement-apprentissage des langues. CELISO, VALE, INSPE – INSPE Paris, Dec 2018, Paris, France. ⟨hal-02568826⟩
  • Jeanne Schaaf. « Faire corps/ faire chœurs, révolution du chœur antique sur la scène écossaise »,. 58ème Congrès de la SAES "Revolution", Jun 2018, Nanterre, France. ⟨hal-02568828⟩
  • Claire Wrobel. Stratégies de la traduction dans l'oeuvre de Jeremy Bentham (1748-1832). Auteurs-traducteurs: la fabrique de l'écrivain, Christine Berthin, Laetitia Sansonetti, Emily Eells, 2016, Nanterre, France. ⟨hal-02182586⟩

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)

  • Karen Britland, Line Cottegnies. King Henry V: A Critical Reader. Bloomsbury. 2018, Arden Early Modern Drama Guide, 9781474280105. ⟨halshs-01910680⟩
  • Jeanne Schaaf, Élisabeth Angel-Perez, David Harrower. Beau Rivage/ Ciara. L'Arche Editions, 2014, 9782851818478. ⟨hal-02568803⟩

Chapitre d'ouvrage

  • Anouk Bottero. Re-defining the musical: adapting Cabaret for the screen. American Musicals. From Stage to Screen/De la scène à l'écran, 2019. ⟨hal-02442517⟩
  • Anne-Valérie Dulac. Discussing The Duchess. A conversation led by Anne-Valérie Dulac.. John Webster's 'Dismal Tragedy' The Duchess of Malfi Reconsidered, 2019. ⟨halshs-02147617⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Sophie Chiari, Sophie Lemercier-Goddard. General Introduction, with Sophie Chiari and Sophie Lemercier-Godard. John Webster's 'Dismal Tragedy' The Duchess of Malfi Reconsidered, 2019. ⟨halshs-02147612⟩
  • Benjamine Toussaint. Agnes Owens’s strong fighting women, or the insurrection of small, invisible lives. Presses Universitaires de Besançon. Women and Scotland: Literature, Culture, Politics, Pittin-Hedon, Marie-Odile (ed), In press. ⟨hal-02013059⟩
  • Benjamine Toussaint. George MacDonald, le Celte de l'Aberdeenshire. George McDonald. La Princesse légère et autres contes (Héritages Critiques 9), ed. Yannick Bellenger-Morvan, Presses Universitaires Reims, 2019, 978-2-37496-073-9. ⟨hal-02389492⟩
  • Anne-Florence Quaireau. Reading and Rewriting Herself: Anna Jameson’s Literary Exploration of Canada. Women's Life Writing and the Practice of Reading: She Reads to Write Herself, 2018, 978-3-319-75246-4. ⟨hal-02007646⟩
  • Line Cottegnies. No cloudy stuff to puzzle the brain : Fair Editing’ and Censorship in John Benson’s Edition of Shakespeare’s Poems (1640). Sophie Chiari. Freedom and Censorship in the Early Modern Literature, Routledge, pp.177-190, 2018, 9781138366534. ⟨hal-02006361⟩
  • Benjamine Toussaint. Blood and Ice: Liz Lochhead's Frankensteinian Biography of Mary Shelley.. Writers' Biographies and Family Histories in 20th- and 21st-Century Literature, ed. Aude Haffen and Lucie Guiheneuf, 2018. ⟨hal-02013052⟩
  • Jeanne Schaaf. « The Strange Redoing of Popular Storytelling: a study of David Greig’s The Strange Undoing of Prudencia Hart. ». Klaus Peter Müller; Ilka Schwittlinsky; Ron Walker. Inspiring Views from "a'the airts" on Scottish Literatures, Art & Cinema, Peter Lang, 2017, The First World Congress of Scottish Literatures in Glasgow 2014- Scottish Studies International, 978-3-631-70501-8. ⟨halshs-02558747⟩
  • Jeanne Schaaf. “Non-places” and u-topos in The Cosmonaut’s Last Message to The Woman he Once loved in the Former Soviet Union and Europe by David Greig ». Literature and Geography : the Writing of Space throughout History », Cambridge Scholars Publishing, 2016, 1-4438-8548-7. ⟨halshs-02558750⟩

Direction d'ouvrage, Proceedings

  • Line Cottegnies. Exposition numérique, « Sir Kenelm Digby (1603-1665) et les collections de la Bibliothèque de la Sorbonne », Site NUBIS, https://nubis.univ-paris1.fr/exhibits/show/sir-kenelm-digby--1603-1665---. France. 2020. ⟨halshs-02523567⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Line Cottegnies, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. New perspectives on The Duchess of Malfi. 2019. ⟨halshs-02147625⟩
  • Line Cottegnies, Dulac Anne-Valérie, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. Sillages critiques. Sillages Critiques, 26, 2019, Nouvelles perspectives sur "The Duchess of Malfi" - Nouvelles perspectives sur "The Duchess of Malfi". ⟨hal-02006493⟩
  • Guillaume Fourcade, Kerry-Jane Wallart. Taking place. Sillages critiques, 27, 2019. ⟨hal-02443113⟩
  • Julie Vatain. American Musicals: Stage and Screen / La scène et l'écran. Sorbonne Université Presses. 3, 2019, Collection "e-Theatrum Mundi", 979-10-231-1158-3. ⟨hal-02445783⟩
  • Alexis Tadié, Jeanne-Marie Hostiou. Querelles et création en Europe à l’époque moderne. Classiques Garnier, 2019, 978-2-406-07356-7. ⟨10.15122/isbn.978-2-406-07358-1⟩. ⟨halshs-02073680⟩
  • Line Cottegnies, Anne-Marie Miller-Blaise, Christine Sukic. Objets et anatomie du corps héroïque dans l'Europe de la première modernité. Line Cottegnies; Anne-Marie Miller-Blaise; Christine Sukic. Le corps de l'héroïsme dans l'Europe de la première modernité, XVIe-XVIIe siècles : objets et anatomie du corps héroïque, Nov 2014, Reims, France. Classiques Garnier, 351 p., 2019, Rencontres (Éd. Classiques Garnier), ISSN 2103-5636, 978-2-406-08403-7. ⟨hal-02509832⟩
  • Isabelle Bour, Line Cottegnies. "La Scénographie du récit de voyage et imaginaire viatique (XVIe-XVIIIe siècles)". Editions Hermann, 2018, 9782705694678. ⟨halshs-01910676⟩

Thèse

  • Pauline Macadré. L'Écriture au secret. Traduction et trahison du réel chez Virginia Woolf. Littératures. Sorbonne Université, 2019. Français. ⟨tel-02649114⟩
  • Angélique Thomine. Écrire le désenchantement : opacité et transparence dans l’œuvre des poètes « confessionnelles » Anne Sexton et Sylvia Plath.. Littératures. Ecole doctorale IV, 2017. Français. ⟨tel-02401369⟩

Fermer le menu