VALE : Voix Anglophones Littérature et Esthétique


100 documents

Article dans une revue

  • Guillaume Fourcade. The “Doctrine of Scandals” as Scandalous Doctrine: John Donne’s Sermons on Matthew 18.7. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2020, ⟨10.4000/sillagescritiques.10831⟩. ⟨halshs-03127516⟩
  • Line Cottegnies. "Of the Importance of Imitation: Du Bellay, Shakespeare, and the English Sonneteers". Shakespeare Studies -Columbia then Albuquerque-, Associated University Presses, In press, XLVIII, pp.41-47. ⟨halshs-02523550⟩
  • Marianne Hillion. The Enigma of Return: Diasporic Epic Narratives of the Indian City. DESI La Revue. Diasporas: Études des singularités indiennes, Presses Universitaires de Bordeaux, 2020. ⟨halshs-03092775⟩
  • Jeanne Schaaf, Julien Alliot. « Avoir-lieu ? : quelques expériences théâtrales de la scène britannique contemporaine ». Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨halshs-02558744⟩
  • Marianne Hillion. Re-imagining Delhi as an Ordinary City: Siddharth Chowdhury’s Quiet Revolution. Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2019, 42 (1), ⟨10.4000/ces.999⟩. ⟨hal-03092759⟩
  • Sigolène Vivier. La Nouvelle américaine contemporaine face au bref. À propos de David Foster Wallace et William Gass. Atlantide - Cahiers de l'EA 4276 L’Antique, le Moderne, EA 4276 - L’Antique, le Moderne, 2019, Formes brèves et modernité. ⟨hal-03156512⟩
  • Line Cottegnies. "Le théâtre baroque du corps démembré dans "The Duchess of Malfi"". Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019, New Perspectives on "The Duchess of Malfi", 26. ⟨hal-02006418⟩
  • Anne-Valérie Dulac. La matière des images dans The Duchess of Malfi. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨hal-02369552⟩
  • Line Cottegnies. "That Famous Wit and Cavaleer of France": The English Translation of Cyrano de Bergerac in the 1650s. Canadian Review of Comparative Literature/ Revue Canadienne de Littérature Comparée, University of Alberta, 2019, Early Modern ‘Transformissions’, 46 (2), pp.1-18. ⟨halshs-02266548⟩
  • Guillaume Fourcade, Kerry-Jane Wallart. Introduction. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨hal-02443112⟩
  • Francie Crebs. Kant vs. Cant: Poe’s material sublime. Textual Practice, Taylor & Francis (Routledge), 2019, Nineteenth-Century American Literature and the Philosophical, 33 (10), pp.1723-1737. ⟨10.1080/0950236X.2019.1665922⟩. ⟨hal-02417859⟩
  • Laurent Folliot. Thomas Gray’s Sensibility and the Sublimity of Reserve. Etudes Anglaises, Klincksieck, 2019, 72 (1), pp.29-51. ⟨10.3917/etan.721.0029⟩. ⟨hal-02967604⟩
  • Sigolène Vivier. « D'un monde à l'autre : l'art de la métalepse selon David Foster Wallace ». Revue Française d'Etudes Américaines, Paris : Association Française d'études américaines, 2019, Mutations de la métafiction, 2 (159). ⟨hal-03156529⟩
  • Sandrine Soukaï. The Hybridity of Partition Novels in English: Reshaping National Identities in Amitav Ghosh’s The Shadow Lines and Kamila Shamsie’s Burnt Shadows. Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2018, 40 (2), pp.69-79. ⟨10.4000/ces.291⟩. ⟨hal-02972294⟩
  • Line Cottegnies. “What trust is in these times?” Thinking the Secular State with “the colour of religion” in Shakespeare’s 2 Henry IV. Etudes Anglaises, Klincksieck, In press, "Religion and Drama: Shakespeare and his Contemporaries", 71 (4), pp.409-423. ⟨hal-01996199v1⟩
  • Pauline Macadré. ‘Solving the problem of reality’ in Virginia Woolf’s Flush. Cahiers Victoriens et Edouardiens, Montpellier : Centre d'études et de recherches victoriennes et édouardiennes, 2018, Créatures et (ré)confort : l'altérité animale vue par les victoriens, ⟨10.4000/cve.3853⟩. ⟨hal-02015654⟩
  • June Xuandung Pham. Have I None—‘I’d Kill You Both Before I Let Anyone Hurt You’—The Ethics of Loss and Dispossession in Contemporary British Dystopian Theatre. Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, Presses universitaires de la Méditerranée, 2017, ⟨10.4000/ebc.3902⟩. ⟨hal-02084962⟩
  • Xavier Kalck. Beyond the American Difficult Poem: Paul Celan’s ‘Du liegst’ in Modernist Revolutions: American Poetry and the Paradigm of the New. Transatlantica. Revue d'études américaines/American Studies Journal, Association Française d’Études Américaines, 2017. ⟨halshs-02904894⟩
  • Xavier Kalck. First Reading of Lorine Niedecker’s ‘Popcorn can cover’(4). Jacket2, PennSound and the Kelly Writers House, University of Pennsylvania, 2017, First Readings. Edited by Brian Reed, Craig Dworkin and Al Filreis. ⟨halshs-02904927⟩
  • Jeanne Schaaf. L’engagement sur la scène écossaise à l’heure du référendum. De la scène à la toile, du texte au tweet.. Observatoire de la société britannique, La Garde : UFR Lettres et sciences humaines, Université du Sud Toulon Var, 2016, pp.169-181. ⟨10.4000/osb.1860⟩. ⟨hal-02558681⟩
  • Xavier Kalck, Clément Oudart. Dimensions critiques : mesures du poème long américain. Revue Française d'Etudes Américaines, Paris : Association Française d'études américaines, 2016, 147 (2), pp.3. ⟨10.3917/rfea.147.0003⟩. ⟨halshs-02904849⟩
  • Jeanne Schaaf. “People know what they want to see” : Space and Reception in Rob Drummond’s Quiz Show ». International Journal of Scottish Theatre and Screen, 2015, 8 (2), https://ijosts.ubiquitypress.com/articles/abstract/203/. ⟨halshs-02558755⟩
  • Xavier Kalck. Politics is History : Testing Oppen's “Test of Truth”. Revue Française d'Etudes Américaines, Paris : Association Française d'études américaines, 2014, 138 (1), pp.105. ⟨10.3917/rfea.138.0105⟩. ⟨halshs-02904896⟩
  • Xavier Kalck. "Vers l’image aveugle : George Oppen et l’usage de la lumière". Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2014. ⟨halshs-02904917⟩
  • Xavier Kalck. Formalism as Mysticism: Reading Jewish American Poets Louis Zukofsky and Charles Reznikoff. Anglophonia, French Journal of English Studies, Presse universitaires du Mirail, 2014, Tailor-Made Traditions: The Poetics of US Experimental Verse from H.D. to Michael Heller, pp.117-132. ⟨10.4000/caliban.277⟩. ⟨halshs-02904919⟩
  • Xavier Kalck. Mimesis de la douleur chez George Oppen et J.H. Prynne. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2012, L'Imitation. ⟨halshs-02904921⟩
  • Xavier Kalck. The Question of Sincerity in Objectivist Poetry. Groupe de Recherches Anglo-Américaines de Tours, Groupe de recherches anglo-américaines de Tours, Université de Tours, 1984-2008, 2010, Poets & Theory. Edited by Eric Athenot & Guillaume Cingal & Trevor Harris. ⟨halshs-02904923⟩
  • Céline Sabiron. Homecoming and Liminality in Walter Scott’s Guy Mannering. Études écossaises, Grenoble: ELLUG, 2010, pp.103 - 117. ⟨10.4000/etudesecossaises.224⟩. ⟨hal-02936284⟩
  • Xavier Kalck. Silence “even against the language”: George Oppen's poetics of infant joy and infant sorrow. Etudes Anglaises, Klincksieck, 2009, 62 (1), pp.86. ⟨10.3917/etan.621.0086⟩. ⟨halshs-02904922⟩
  • Céline Sabiron. Crossing and Transgressing in Walter Scott’s The Heart of Midlothian. Romanticism and Victorianism on the Net, Université de Montréal, 2009, ⟨10.7202/1001096ar⟩. ⟨hal-02936307⟩

Communication dans un congrès

  • Xavier Kalck. "The Mathematics of Robert Duncan and John Taggart’s Pythagoreanism". The Robert Duncan Centennial Conference, Sorbonne Université,, Jun 2019, Paris, France. ⟨halshs-02904931⟩
  • Jeanne Schaaf. Nouvelles modalités de l’être ensemble sur la scène écossaise. Multimodalités dans l’enseignement-apprentissage des langues. CELISO, VALE, INSPE – INSPE Paris, Dec 2018, Paris, France. ⟨hal-02568826⟩
  • Jeanne Schaaf. « Faire corps/ faire chœurs, révolution du chœur antique sur la scène écossaise »,. 58ème Congrès de la SAES "Revolution", Jun 2018, Nanterre, France. ⟨hal-02568828⟩
  • Xavier Kalck. Source Materials, Social Texts and Sense Data: Documenting American Modernist Objectives. "The Art of the Document, Modernism and Now." SEM panel "Modernism Today", Meeting of the Modernist Studies Association, Aug 2017, Amsterdam, Netherlands. ⟨halshs-02904933⟩
  • Xavier Kalck. Dissolution in Louis MacNeice’s The Burning Perch. Memoranda to MacNeice, International Symposium. Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3, Nov 2016, Paris, France. ⟨halshs-02904934⟩
  • Xavier Kalck. Trivialization in Louis MacNeice’s The Burning Perch. Journée d’étude consacrée au programme de littérature de l’agrégation d’anglais - Université de Rouen, Oct 2016, Rouen, France. ⟨halshs-02904935⟩
  • Xavier Kalck. ‘Having an Emotion’ after Modernism: (The) Reading Experience in Robert Creeley, Larry Eigner and Theodore Enslin. Modernist Emotions. The second international conference of the French Society for Modernist Studies / Société d’études modernistes (SEM) Université Paris Ouest Nanterre, Jun 2016, Nanterre, France. ⟨halshs-02904957⟩
  • Xavier Kalck. Horace’s ‘aut prodesse.....aut delectare’ in Louis MacNeice’s The Burning Perch. Journée d’études consacrée au programme de littérature de l’agrégation d’anglais. Université de Strasbourg., Jan 2016, Strasbourg, France. ⟨halshs-02904959⟩
  • Claire Wrobel. Stratégies de la traduction dans l'oeuvre de Jeremy Bentham (1748-1832). Auteurs-traducteurs: la fabrique de l'écrivain, Christine Berthin, Laetitia Sansonetti, Emily Eells, 2016, Nanterre, France. ⟨hal-02182586⟩
  • Xavier Kalck. Parents ‘in the French Sense’: Wallace Stevens and Louis Zukofsky. Wallace Stevens in France, International Conference, Sorbonne University, Jun 2015, Paris, France. ⟨halshs-02904960⟩
  • Xavier Kalck. What the Reader New. Journées d’études internationale. Modernist Revolutions: Paradigms of the New and Circulations of the Word in American Poetry. Université Toulouse – Le Mirail, Jan 2014, Toulouse, France. ⟨halshs-02904961⟩
  • Xavier Kalck. Temple, Tenet, Template: H.D.’s Trilogy of Disclosure, Enclosure, Erasure. International Conference, “H.D. and Modernity”, École Normale Supérieure, Dec 2013, Paris, France. ⟨halshs-02904962⟩
  • Xavier Kalck. Formalism as Mysticism in 20th Century American Poetry Criticism. Congrès AFEA « Religion et spiritualité »., May 2013, Angers, France. ⟨halshs-02904963⟩
  • Xavier Kalck. A Few Modes of Objectivist Poetics: How to Sing - George Oppen. « The Objectivists Today ». A Seminar with American Poet Michael Heller. Université Paris Ouest - Nanterre, Feb 2013, Nanterre, France. ⟨halshs-02904965⟩
  • Xavier Kalck. Quoting from Legacy: Anthony Barnett's Citations followed on. Legacies of Modernism. The State of British Poetry Today. International conference. Université Paris-Diderot, Institut Charles V., Jun 2011, Paris, France. ⟨halshs-02904966⟩
  • Xavier Kalck. “Politics is History": Testing Oppen's "Test of Truth". Congrès AFEA - Brest, Université de Bretagne Occidentale. « La Vérité - Truth and Truth Value »., May 2011, Brest, France. ⟨halshs-02904967⟩
  • Xavier Kalck. The World and the Ground: Some Contradictory Demarcations in American Poetry. Atelier Sites poétiques contemporains / Contemporary Poetic Sites, Congrès AFEA 2010 « De la nature à l’environnement », Université Stendhal - Grenoble, May 2010, Grenoble, France. ⟨halshs-02904968⟩
  • Xavier Kalck. Metaphorical Revolutions in Twentieth-Century American Poetry. Journée d'études VORTEX Modernisme et radicalisme aux Etats-Unis dans l'entre-deux-guerres - Modernism and Radicalism in the United States: An Unbridgeable Gap?, Sorbonne Nouvelle Paris 3, Mar 2010, Paris, France. ⟨halshs-02904970⟩
  • Xavier Kalck. A partir du chapitre IV « Du vers au dispositif », dans Laurent Jenny, La Parole singulière. Belin, 1990, p. 113-139. Séminaire Arp, Feb 2010, Paris, France. ⟨halshs-02904972⟩
  • Xavier Kalck. Mimesis de la douleur chez George Oppen et J.H. Prynne. Centre de Recherche Texte et Critique du Texte, Université Paris Sorbonne (Paris IV), May 2009, Paris, France. ⟨halshs-02904974⟩
  • Xavier Kalck. George Oppen’s “Risk of Failure”: From Fear of Artifice to Substantial Aporia. Atelier Spectres de la poésie américaine, Congrès AFEA 2009 « La Peur / The Fear Factor », (Université de Franche-Comté - Besançon), May 2009, Besançon, France. ⟨halshs-02904973⟩
  • Xavier Kalck. Vers l’image aveugle : George Oppen et l’usage de la lumière. Colloque international « Exposition/Surexposition (Exposure/Overexposure) », Centre de Recherche en Littérature Américaine Texte et Image de l’Université Paris Sorbonne (Paris IV), Dec 2008, Paris, France. ⟨halshs-02904975⟩
  • Xavier Kalck. Objectivist meditation: the silence of the unread child in George Oppen’s poetry. Colloque international « Modernism and Unreadability / Modernisme et Illisibilité », Centre d’Etudes Poétiques ENS LSH– Université de Lyon,, Oct 2008, Lyon, France. ⟨halshs-02904976⟩
  • Xavier Kalck. George Oppen & Charles Reznikoff: Resurgence of the Vernacular in Objectivist Poetry. « La Résurgence », SAES 48ème Congrès, (Université d’Orléans), May 2008, Orléans, France. ⟨halshs-02904977⟩
  • Xavier Kalck. The Question of Sincerity in Objectivist Poetry. Colloque international « Poètes et théorie » (Université François Rabelais, Tours - GRAAT ), Jan 2008, Tours, France. ⟨halshs-02904978⟩
  • Xavier Kalck. Iconoclasme de l’hypotypose dans les dernières œuvres de William Carlos Williams. « L’Envers du décor », SAES 47ème Congrès, (Université d’Avignon), May 2007, Avignon, France. ⟨halshs-02904979⟩
  • Xavier Kalck. Quelle herméneutique pour une poésie de l’impersonnel ? L’exemple de l’Objectivisme : l’interprétation du texte-objet chez William Carlos Williams et Charles Reznikoff. Colloque international « L’Impersonnel en littérature » (Université du Maine), Mar 2007, Le Mans, France. ⟨halshs-02904980⟩

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)

  • Xavier Kalck. La poésie américaine entre chant et parole : l’héritage objectiviste. Honoré Champion, Collection Littératures étrangères, Série Littérature nord-américaine, 2020. 294 pp.. 2020, 9782745353566. ⟨halshs-02904826⟩
  • Xavier Kalck. “We Said Objectivist”. Lire les poètes Lorine Niedecker, George Oppen, Carl Rakosi, Charles Reznikoff, Louis Zukofsky, Paris, Sorbonne Université Presses, 2019. 296 pp.. 2019, 979-10-231-0600-8. ⟨halshs-02904832⟩
  • Karen Britland, Line Cottegnies. King Henry V: A Critical Reader. Bloomsbury. 2018, Arden Early Modern Drama Guide, 9781474280105. ⟨halshs-01910680⟩
  • Xavier Kalck. George Oppen's Poetics of the Commonplace. Peter Lang US, 2017, 978-1-4331-4307-6. ⟨10.3726/b11599⟩. ⟨halshs-02904838⟩
  • Xavier Kalck. Muted Strings: Louis MacNeice’s ‘The Burning Perch.’ Paris, Presses Universitaires de France, 2015. 156 pp.. 2015, 978-2130650737. ⟨halshs-02904843⟩
  • Jeanne Schaaf, Élisabeth Angel-Perez, David Harrower. Beau Rivage/ Ciara. L'Arche Editions, 2014, 9782851818478. ⟨hal-02568803⟩
  • Anthony Barnett, Xavier Kalck. Miscanthus, Selected and New Poems. Edited with an introduction by Xavier Kalck, Exeter: Shearsman Books, 2015. 2005, 978-0907562559. ⟨halshs-02904852⟩

Chapitre d'ouvrage

  • Line Cottegnies. Scandale et théâtre en Angleterre au XVIIe siècle : Philotas de Samuel Daniel (1605) au prisme de l’affaire Essex. François Lecercle; Hirotaka Ogura. Scandale et théâtre en Orient et en Occident de la première modernité à nos jours, Presses de l'Université de Sophia, pp.31-47, 2021. ⟨halshs-03168763⟩
  • Line Cottegnies. “Generic Bricolage and Epicureanism in Margaret Cavendish's imaginative works”,. Hopkins, Lisa; Rutter, Tom. A Companion to the Cavendishes, ARC Humanities Press, pp.325-348, 2020, A Companion to the Cavendishes, 9781641891776. ⟨halshs-03106408⟩
  • Marianne Hillion. 'A Mesh of Lanes and Voices': Kolkata's Para as a Transitional Zone in Contemporary Indian Anglophone Literature. Borders and Ecotones in the Indian Ocean: Cultural and Literary Perspectives, 2020. ⟨hal-03092765⟩
  • Anouk Bottero. Re-defining the musical: adapting Cabaret for the screen. American Musicals. From Stage to Screen/De la scène à l'écran, 2019. ⟨hal-02442517⟩
  • Anne-Valérie Dulac. Discussing The Duchess. A conversation led by Anne-Valérie Dulac.. John Webster's 'Dismal Tragedy' The Duchess of Malfi Reconsidered, 2019. ⟨halshs-02147617⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Sophie Chiari, Sophie Lemercier-Goddard. General Introduction, with Sophie Chiari and Sophie Lemercier-Godard. John Webster's 'Dismal Tragedy' The Duchess of Malfi Reconsidered, 2019. ⟨halshs-02147612⟩
  • Benjamine Toussaint. George MacDonald, le Celte de l'Aberdeenshire. George McDonald. La Princesse légère et autres contes (Héritages Critiques 9), ed. Yannick Bellenger-Morvan, Presses Universitaires Reims, 2019, 978-2-37496-073-9. ⟨hal-02389492⟩
  • Xavier Kalck. "Dissolution and Triviality in Louis MacNeice’s The Burning Perch". Memoranda to MacNeice: New Readings. Anne Goarzin, Clíona Ní Ríordáin (eds). Presses Universitaires de Rennes, 2019, pp. 115-125., 2019, 978-2-7535-5488-7. ⟨halshs-02904864⟩
  • Benjamine Toussaint. Agnes Owens’s strong fighting women, or the insurrection of small, invisible lives. Presses Universitaires de Besançon. Women and Scotland: Literature, Culture, Politics, Pittin-Hedon, Marie-Odile (ed), In press. ⟨hal-02013059⟩
  • Line Cottegnies. No cloudy stuff to puzzle the brain : Fair Editing’ and Censorship in John Benson’s Edition of Shakespeare’s Poems (1640). Sophie Chiari. Freedom and Censorship in the Early Modern Literature, Routledge, pp.177-190, 2018, 9781138366534. ⟨hal-02006361⟩
  • Anne-Florence Quaireau. Reading and Rewriting Herself: Anna Jameson’s Literary Exploration of Canada. Women's Life Writing and the Practice of Reading: She Reads to Write Herself, 2018, 978-3-319-75246-4. ⟨hal-02007646⟩
  • Xavier Kalck. "Parents ‘in the French Sense’: Wallace Stevens and Louis Zukofsky". Wallace Stevens, Poetry, and France: “Au Pays de la métaphore”. Bart Eeckhout, Lisa Goldfarb, Juliette Utard (eds.). Editions rue d’Ulm., 2018. ⟨halshs-02904867⟩
  • Benjamine Toussaint. Blood and Ice: Liz Lochhead's Frankensteinian Biography of Mary Shelley.. Writers' Biographies and Family Histories in 20th- and 21st-Century Literature, ed. Aude Haffen and Lucie Guiheneuf, 2018. ⟨hal-02013052⟩
  • Line Cottegnies. "The paratexts to Ben Jonson’s translation of Horace’s Ars poetica (1640): A contemporary reading of Jonson’s poetics". Marie-Alice Belle; Brenda Hosington. Thresholds of Translation: Paratexts, Print, and Cultural Exchange in Early Modern Britain (1473-1660), Palgrave-Macmillan, pp.229-250, 2018, 978-3-319-72772-1. ⟨halshs-03106440⟩
  • Jeanne Schaaf. « The Strange Redoing of Popular Storytelling: a study of David Greig’s The Strange Undoing of Prudencia Hart. ». Klaus Peter Müller; Ilka Schwittlinsky; Ron Walker. Inspiring Views from "a'the airts" on Scottish Literatures, Art & Cinema, Peter Lang, 2017, The First World Congress of Scottish Literatures in Glasgow 2014- Scottish Studies International, 978-3-631-70501-8. ⟨halshs-02558747⟩
  • Xavier Kalck. George Oppen - entrée. La Bible dans les littératures du monde. Paris: Le Cerf, 2016. ⟨halshs-02904870⟩
  • Jeanne Schaaf. “Non-places” and u-topos in The Cosmonaut’s Last Message to The Woman he Once loved in the Former Soviet Union and Europe by David Greig ». Literature and Geography : the Writing of Space throughout History », Cambridge Scholars Publishing, 2016, 1-4438-8548-7. ⟨halshs-02558750⟩
  • Xavier Kalck. “'Who Am I to Say? / How Little'”: Anthony Barnett’s Citations followed on". Modernist Legacies: Trends and Faultlines in British Poetry Today. Abigail Lang, David Nowell Smith (eds). Palgrave Macmillan US. 2015, Palgrave Macmillan US, 2015, ⟨10.1057/9781137488756⟩. ⟨halshs-02904860⟩
  • Xavier Kalck. "Temple, Tenet, Template: H.D.’s Trilogy of Disclosure, Enclosure, Erasure". H.D.’s Trilogy and Beyond. Hélène Aji, Antoine Cazé, Agnès Derail-Imbert, Clément Oudart (eds). Paris: Presses Universitaires de Paris Ouest., 2014. ⟨halshs-02904875⟩
  • Xavier Kalck. "Objectivist meditation: the silence of the unread child in George Oppen’s poetry". Modernism and Unreadabilit. Isabelle Alfandary, Axel Nesme (eds.), Presses universitaires de la Méditerranée., 2011, 978-2-84269-929-1. ⟨halshs-02904878⟩
  • Xavier Kalck. "Quelle herméneutique pour une poésie de l’impersonnel ? L’exemple de l’Objectivisme : l’interprétation du texte-objet chez William Carlos Williams et Charles Reznikoff". L’impersonnel en littérature : Explorations critiques et théoriques. Hélène Aji, Brigitte Félix, Anthony Larson, Hélène Lecossois (eds.). Rennes: Presses Universitaires de Rennes., 2009, 978-2-7535-0765-4. ⟨halshs-02904883⟩

Direction d'ouvrage, Proceedings

  • Line Cottegnies. Exposition numérique, « Sir Kenelm Digby (1603-1665) et les collections de la Bibliothèque de la Sorbonne », Site NUBIS, https://nubis.univ-paris1.fr/exhibits/show/sir-kenelm-digby--1603-1665---. France. 2020. ⟨halshs-02523567⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Line Cottegnies, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. New perspectives on The Duchess of Malfi. 2019. ⟨halshs-02147625⟩
  • Line Cottegnies, Dulac Anne-Valérie, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. Sillages critiques. Sillages Critiques, 26, 2019, Nouvelles perspectives sur "The Duchess of Malfi" - Nouvelles perspectives sur "The Duchess of Malfi". ⟨hal-02006493⟩
  • Guillaume Fourcade, Kerry-Jane Wallart. Taking place. Sillages critiques, 27, 2019. ⟨hal-02443113⟩
  • Julie Vatain. American Musicals: Stage and Screen / La scène et l'écran. Sorbonne Université Presses. 3, 2019, Collection "e-Theatrum Mundi", 979-10-231-1158-3. ⟨hal-02445783⟩
  • Alexis Tadié, Jeanne-Marie Hostiou. Querelles et création en Europe à l’époque moderne. Classiques Garnier, 2019, 978-2-406-07356-7. ⟨10.15122/isbn.978-2-406-07358-1⟩. ⟨halshs-02073680⟩
  • Line Cottegnies, Anne-Marie Miller-Blaise, Christine Sukic. Objets et anatomie du corps héroïque dans l'Europe de la première modernité. Line Cottegnies; Anne-Marie Miller-Blaise; Christine Sukic. Le corps de l'héroïsme dans l'Europe de la première modernité, XVIe-XVIIe siècles : objets et anatomie du corps héroïque, Nov 2014, Reims, France. Classiques Garnier, 351 p., 2019, Rencontres (Éd. Classiques Garnier), ISSN 2103-5636, 978-2-406-08403-7. ⟨hal-02509832⟩
  • Isabelle Bour, Line Cottegnies. "La Scénographie du récit de voyage et imaginaire viatique (XVIe-XVIIIe siècles)". Editions Hermann, 2018, 9782705694678. ⟨halshs-01910676⟩
  • Line Cottegnies, Jean-Christophe Mayer. Cahiers Elisabéthains : New Perspectives on Shakespeare's First Folio. Cahiers Élisabéthains, Special Issue 93.1, 160 p., 2017. ⟨hal-02016709⟩
  • Line Cottegnies, Jean-Christophe Mayer. New Perspectives on Shakespeare’s First Folio, Cahier Elisabéthains, 91.2, 2017. 2017. ⟨halshs-03058427⟩

Autre publication

  • Céline Sabiron. Bookreview: Victorian Women and the Economies of Travel, Translation and Culture, 1830-1870 par Judith Johnston. Paganism in Late Victorian Britain, 2013, ⟨10.4000/cve.1606⟩. ⟨hal-03132615⟩

Thèse

  • Raphaël Rigal. Combler la faille : Dante Gabriel Rossetti, les Préraphaélites, et la modernité. Linguistique. Sorbonne Université, 2020. Français. ⟨NNT : 2020SORUL128⟩. ⟨tel-03182424v2⟩
  • Pauline Macadré. L'Écriture au secret. Traduction et trahison du réel chez Virginia Woolf. Littératures. Sorbonne Université, 2019. Français. ⟨tel-02649114⟩
  • Angélique Thomine. Écrire le désenchantement : opacité et transparence dans l’œuvre des poètes « confessionnelles » Anne Sexton et Sylvia Plath.. Littératures. Ecole doctorale IV, 2017. Français. ⟨tel-02401369⟩

Vidéo

  • Anne-Valérie Dulac, Eric Fayet. L' accessoire en son pouvoir : Objets-animaux sur la scène anglaise de la Renaissance. 2019. ⟨hal-03135806⟩

Fermer le menu