VALE : Voix Anglophones Littérature et Esthétique (UR 4085)


304 documents

Articles dans une revue

  • Julie Vatain-Corfdir. “When the Last Shriek Has Died Away”: On Orson Welles's Doctor Faustus and the Memory of Popular Theater. TDR, Massachusetts Institute of Technology Press (MIT Press), 2022, 66 (3), pp.119-132. ⟨10.1017/S105420432200034X⟩. ⟨hal-03857034⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. Untitled Feminist Show: Nudity as Fluidity. Revue Française d'Etudes Américaines, 2022, N° 171 (2), pp.105-116. ⟨10.3917/rfea.171.0105⟩. ⟨hal-03857129⟩
  • Thomas Constantinesco. Columbia / New York: The Ruins of the Civil War. Transatlantica. Revue d'études américaines/American Studies Journal, Association Française d’Études Américaines, 2022, ⟨10.4000/transatlantica.18819⟩. ⟨hal-03712774⟩
  • Thomas Constantinesco. “What Help from Thought?” : American Literary Criticism in a Time of Pandemic. American Literary History, Oxford University Press (OUP): Policy F, 2022, 34 (1), pp.67-76. ⟨10.1093/alh/ajab099⟩. ⟨halshs-03614099⟩
  • Dulac Anne-Valérie. 'Amorous of their strokes': The Power of Lustre in Nicholas Hilliard’s Phoenix Portrait of Elizabeth I (c. 1575). TIES - Revue de littérature, textes, images et sons, Groupe de recherches Textes, Images et Sons 2022. ⟨hal-03707162⟩
  • Corentin Jégou. From Ireland to the Caribbean: Derek Walcott’s Revivalism in Translation. Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2022, 44 (1), ⟨10.4000/ces.9850⟩. ⟨hal-03603208⟩
  • Anne-Florence Quaireau. The Trap of Visibility? Surveillance and Gender Performance in Nineteenth-century British Women’s Travel Writing. Revue d'études benthamiennes, Centre Bentham, 2022. ⟨hal-03780825⟩
  • Marie-Céline Daniel. Richard Field’s English reception of the Truce of Plessis-lez-Tours (1589). Early Modern Literary Studies, Early Modern Literary Studies, In press. ⟨hal-03840817⟩
  • Aloysia Rousseau. « “This book is part of the play”: the page as stage in Tim Crouch’s total immediate collective imminent terrestrial salvation (2019) ». Status Quaestionis, 2022, Narrative Dimensions and European Theatre, from the Early Twentieth Century to the Present. ⟨hal-03758166⟩
  • Line Cottegnies. “The Reception of Histoire galante in England in a Competitive Market: The Case of Aphra Behn’s Agnes de Castro (1688)”. Restoration: Studies in English Literary Culture, 1660-1700, 2022, 46 (2), pp.47-64. ⟨halshs-03786240⟩
  • Aloysia Rousseau. Dennis Kelly’s Osama the Hero (2004) or Why Political Theatre Isn’t a “Fucking Waste of Time”. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2021, ⟨10.4000/sillagescritiques.12379⟩. ⟨hal-03758132⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. La retraduction shakespearienne : espace d’accomplissement ou captation contemporaine ?. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2021, 31, ⟨10.4000/sillagescritiques.12659⟩. ⟨hal-03857119⟩
  • Élisabeth Angel-Perez, Line Cottegnies, Virginie Yvernault. Avant-propos : Représenter l’histoire immédiate sur les scènes britanniques modernes et post-modernes. Sillages Critiques, 2021, 31, pp.1-10. ⟨10.4000/sillagescritiques.12725⟩. ⟨hal-03852244⟩
  • Line Cottegnies. Réflexions sur l’appropriation du théâtre historique élisabéthain par la scène britannique contemporaine : usages de Macbeth dans Thirteenth Night de Howard Brenton (1981) et Dunsinane de David Greig (2010). Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2021, Le spectacle de l’histoire récente et immédiate sur la scène britannique de l’époque moderne et contemporaine, 31. ⟨halshs-03531297⟩
  • Jaine Chemmachery. ‘Some believe the men become ghosts, haunting the facades they helped building’: Subaltern Figures and S. Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, Presses universitaires de la Méditerranée, 2021, 61, ⟨10.4000/ebc.11064⟩. ⟨hal-03797901⟩
  • Juliana Lopoukhine. Exceptionality and the unexceptional in Jean Rhys’s interwar fiction. Miranda : Revue pluridisciplinaire sur le monde anglophone. Multidisciplinary peer-reviewed journal on the English-speaking world , Laboratoire CAS (Cultures anglo-saxonnes), 2021, 23, ⟨10.4000/miranda.42364⟩. ⟨hal-03839157⟩
  • Jeanne Schaaf. L’Écosse en scène, quels théâtres et quels lieux pour quels publics. Théâtre/Public, Editions Théâtrales, 2021. ⟨hal-03526355⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. Derrière l’écran, la scène. The Flick ou le manifeste théâtral d’Annie Baker. Etudes Anglaises, 2021, Vol. 74 (2), pp.234-250. ⟨10.3917/etan.742.0234⟩. ⟨hal-03857099⟩
  • Guillaume Fourcade. « Lo, here I lie » : les jeux du paradoxe chez Donne. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2021, ⟨10.4000/episteme.12385⟩. ⟨hal-03285877⟩
  • Anne-Florence Quaireau, Samia Ounoughi. Exceptions and exceptionality in travel writing. Studies in Travel Writing, 2021, pp.1 - 9. ⟨10.1080/13645145.2021.1918836⟩. ⟨hal-03244649⟩
  • Line Cottegnies. Jeux littéraires en France et en Angleterre au XVIIe siècle – des salons parisiens à Aphra Behn. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2021, Playing, Gambling and Cheating in Early Modern England and France/The Politics of Form in Early Modern Europe, 39, ⟨10.4000/episteme.9443⟩. ⟨halshs-03287390⟩
  • Juliana Lopoukhine. “Painting and War Don’t Go Together”: Images and the Unarticulated Affect in Rose Macaulay’s Non-Combatants and Others (1916). TIES - Revue de littérature, textes, images et sons, Groupe de recherches Textes, Images et Sons 2021, Pouvoirs de l'image, affects et émotions, 5. ⟨hal-03839152⟩
  • Thomas Constantinesco. “I must calculate over again”: Measures of Pain in Melville. Textual Practice, Taylor & Francis (Routledge), 2021, ⟨10.1080/0950236X.2021.1941525⟩. ⟨hal-03255500⟩
  • Pauline AMY DE LA BRETEQUE. Juliana Lopoukhine, Frédéric Regard, and Kerry-Jane Wallart, eds., Transnational Jean Rhys. Lines of Transmission, Lines of Flight. Commonwealth Essays and Studies, 2021. ⟨halshs-03876451⟩
  • Alessandra Ronetti. Voir violet. The limits of visible and the violettomania of impressionists. Histoire de l'art, Apahau, In press, Limites et pratiques de l’art (matérialités et objets / processus et réception). ⟨hal-03372424⟩
  • Jaine Chemmachery. Renaissance: Introduction. Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2021, 44 (1), ⟨10.4000/ces.8485⟩. ⟨hal-03797678⟩
  • Juliana Lopoukhine. Le “lieu à soi” chez Virginia Woolf et Jean Rhys : état des lieux (communs). L'Atelier, Presses universitaires Paris Ouest, 2021, 13 (1). ⟨hal-03839135⟩
  • Élisabeth Angel-Perez. « Waiting for Pluto », Entretien avec Baptiste Girard et Tom Linton (Collectif OS’O) et Vanasay Khamphommala à propos de X d’Alistair McDowall. Théâtre/Public, 2021, Scènes britanniques et irlandaises contemporaines, 241. ⟨hal-03860691⟩
  • Élisabeth Angel-Perez. Entretien avec Christian Benedetti. Revue d'Histoire du Théâtre, 2021, Sarah Kane. 20 ans après, 291, pp.67-78. ⟨hal-03860657⟩
  • Élisabeth Angel-Perez, Marion Chénetier-Alev. Regards croisés autour d’une mise en scène controversée. Sarah Kane/Katie Mitchell : esthétiques de l’extrême. Revue d'Histoire du Théâtre, 2021, Sarah Kane. 20 ans après, 291. ⟨hal-03860675⟩
  • Alessandra Ronetti. "Chromo-culture". Les danses de la nature de Loïe Fuller et la force énergétique de la lumière. Romantisme : la revue du dix-neuvième siècle, Armand Colin, 2021, pp.72-83. ⟨10.3917/rom.193.0072⟩. ⟨hal-03372389⟩
  • Claire Wrobel. Negotiating Dataveillance in the Near Future: Margaret Atwood’s Dystopias. Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2021, 43 (2), ⟨10.4000/ces.7718⟩. ⟨hal-03711291⟩
  • Elisabeth Angel-Perez. Numbers and Series in some Contemporary British plays. Cercles, Centre d'étude en littérature et civilisation de langue anglaise, 2021, Numbers illimited, 38, pp.57-65. ⟨hal-03377553⟩
  • Guillaume Fourcade. The “Doctrine of Scandals” as Scandalous Doctrine: John Donne’s Sermons on Matthew 18.7. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2020, ⟨10.4000/sillagescritiques.10831⟩. ⟨halshs-03127516⟩
  • Line Cottegnies. "Of the Importance of Imitation: Du Bellay, Shakespeare, and the English Sonneteers". Shakespeare Studies -Columbia then Albuquerque-, Associated University Presses, In press, XLVIII, pp.41-47. ⟨halshs-02523550⟩
  • Jaine Chemmachery. Orientalising London and the Victorian Era: Questioning Neo-Victorian Politics and Ideologies. Polysèmes, Société des amis d'inter-textes (SAIT), 2020, 23, ⟨10.4000/polysemes.7382⟩. ⟨hal-03797710⟩
  • Jaine Chemmachery. The Mark of the Beast as Trace of History. Animalistic Tattoos in Michel Faber’s The Crimson Petal and the White (2002) and Kamila Shamsie’ Burnt Shadows (2009). La Peaulogie - Revue de sciences sociales et humaines sur les peaux, La Peaulogie 2020, 4, pp.71-93. ⟨hal-03797756⟩
  • Juliana Lopoukhine, Frédéric Regard, Kerry-Jane Wallart. Introduction: Jean Rhys: Writing Precariously. Women: A Cultural Review, Taylor & Francis (Routledge), 2020, 31 (2), pp.131-137. ⟨10.1080/09574042.2020.1779435⟩. ⟨hal-03839112⟩
  • Aloysia Rousseau. total immediate collective imminent terrestrial salvation (2019) by Tim Crouch. Performance Review. Miranda : Revue pluridisciplinaire sur le monde anglophone. Multidisciplinary peer-reviewed journal on the English-speaking world , Laboratoire CAS (Cultures anglo-saxonnes), 2020, 20, ⟨10.4000/miranda.27127⟩. ⟨hal-03830161⟩
  • Marianne Hillion. The Enigma of Return: Diasporic Epic Narratives of the Indian City. DESI La Revue. Diasporas: Études des singularités indiennes, Presses Universitaires de Bordeaux, 2020. ⟨halshs-03092775⟩
  • Claire Wrobel. At the Crossroads of Law and Literature; On the Role of Fiction in Jeremy Bentham’s Penal Theory. Law and Literature, University of California Press, 2020, 32 (3), pp.415-435. ⟨10.1080/1535685X.2020.1725316⟩. ⟨hal-03711294⟩
  • Pauline AMY DE LA BRETEQUE. Voix féminines de la créolisation dans Fleur de Barbarie de Gisèle Pineau et Arrival of the Snake Woman d’Olive Senior. MaLiCE, le Magazine des Littératures et des Cultures à l'ère numérique, 2020. ⟨halshs-03876420⟩
  • Jeanne Schaaf, Julien Alliot. « Avoir-lieu ? : quelques expériences théâtrales de la scène britannique contemporaine ». Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨halshs-02558744⟩
  • Laurent Folliot, Juliana Lopoukhine. Writing Out of Place: Wordsworth and Woolf in London. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019, 27, ⟨10.4000/sillagescritiques.9128⟩. ⟨hal-03839197⟩
  • Jaine Chemmachery. Mutations of the “Mutiny novel”: From Historical Fiction to Historical Metafiction and Neo-Victorianism. Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2019, 42 (1), ⟨10.4000/ces.540⟩. ⟨hal-03797784⟩
  • Marianne Hillion. Re-imagining Delhi as an Ordinary City: Siddharth Chowdhury’s Quiet Revolution. Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2019, 42 (1), ⟨10.4000/ces.999⟩. ⟨hal-03092759⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Céline Cachaud, Anne-Valérie Dulac. Introduction to "Rediscovering the Miniature: After Hilliard". Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2019, ⟨10.4000/episteme.5462⟩. ⟨hal-03483280⟩
  • Pauline AMY DE LA BRETEQUE. Memorial Excursion and Errancy in Paule Marshall’s Praisesong for the Widow. Babel : Civilisations et sociétés, 2019, 40, pp.95-119. ⟨10.4000/babel.7759⟩. ⟨halshs-03876401⟩
  • Elisabeth Angel-Perez. “'In the heart of each joke hides a little holocaust' (George Tabori): Horrendhilarious Wit on the British Contemporary Stage". Miranda : Revue pluridisciplinaire sur le monde anglophone. Multidisciplinary peer-reviewed journal on the English-speaking world , Laboratoire CAS (Cultures anglo-saxonnes), 2019, 19, ⟨10.4000/miranda.19898⟩. ⟨hal-03377245⟩
  • Ludovic Le Saux. Objects or Subjects? Pictoriality and Domesticity in Tess of the d’Urbervilles. FATHOM - a French e-journal of Thomas Hardy Studies, revues.org, 2019, ⟨10.4000/fathom.1485⟩. ⟨hal-03799867⟩
  • Sigolène Vivier. La Nouvelle américaine contemporaine face au bref. À propos de David Foster Wallace et William Gass. Atlantide - Cahiers de l'EA 4276 L’Antique, le Moderne, EA 4276 - L’Antique, le Moderne, 2019, Formes brèves et modernité. ⟨hal-03156512⟩
  • Alexis Tadié. The Art(s) of Boxing. International Journal of the History of Sport, Taylor & Francis (Routledge), 2019, 35 (17-18), pp.1675-1691. ⟨10.1080/09523367.2019.1575813⟩. ⟨halshs-03713021⟩
  • Jaine Chemmachery. Cross-dressing and Empowerment in Anglo-Indian Fiction:Embracing Subaltern Invisibility. E-rea - Revue électronique d’études sur le monde anglophone, Laboratoire d’Études et de Recherche sur le Monde Anglophone, 2019, 16.2, ⟨10.4000/erea.7645⟩. ⟨hal-03797815⟩
  • Ludovic Le Saux. Review of the exhibition “Edward Burne-Jones: Pre-Raphaelite Visionary” at Tate Britain (24/10/2018 – 24/02/2019). Miranda : Revue pluridisciplinaire sur le monde anglophone. Multidisciplinary peer-reviewed journal on the English-speaking world , Laboratoire CAS (Cultures anglo-saxonnes), 2019, ⟨10.4000/miranda.19509⟩. ⟨hal-03799875⟩
  • Anne-Valérie Dulac. La matière des images dans The Duchess of Malfi. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨hal-02369552⟩
  • Line Cottegnies. "Le théâtre baroque du corps démembré dans "The Duchess of Malfi"". Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019, New Perspectives on "The Duchess of Malfi", 26. ⟨hal-02006418⟩
  • Laurent Folliot. Thomas Gray’s Sensibility and the Sublimity of Reserve. Etudes Anglaises, Klincksieck, 2019, 72 (1), pp.29-51. ⟨10.3917/etan.721.0029⟩. ⟨hal-02967604⟩
  • Francie Crebs. Kant vs. Cant: Poe’s material sublime. Textual Practice, Taylor & Francis (Routledge), 2019, Nineteenth-Century American Literature and the Philosophical, 33 (10), pp.1723-1737. ⟨10.1080/0950236X.2019.1665922⟩. ⟨hal-02417859⟩
  • Guillaume Fourcade, Kerry-Jane Wallart. Introduction. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨hal-02443112⟩
  • Elisabeth Angel-Perez. The "devenir-French" of the Play: Contemporary British Theatre in France and in French. Coup de théâtre, RADAC (Recherche sur les Arts Dramatiques Anglophones Contemporains), 2019, Crossing Borders, HS5. ⟨hal-03377572⟩
  • Aloysia Rousseau. « “Where the devil are my slippers?”: My Fair Lady’s subversion of Pygmalion’s feminist ending? ». e-Theatrum mundi, Sorbonne Université Presses, 2019, American Musicals stage and screen / L'écran et la scène, pp.111-130. ⟨hal-02456684⟩
  • Sigolène Vivier. « D'un monde à l'autre : l'art de la métalepse selon David Foster Wallace ». Revue Française d'Etudes Américaines, Paris : Association Française d'études américaines, 2019, Mutations de la métafiction, 2 (159). ⟨hal-03156529⟩
  • Line Cottegnies. "That Famous Wit and Cavaleer of France": The English Translation of Cyrano de Bergerac in the 1650s. Canadian Review of Comparative Literature/ Revue Canadienne de Littérature Comparée, University of Alberta, 2019, Early Modern ‘Transformissions’, 46 (2), pp.1-18. ⟨halshs-02266548⟩
  • Julie Vatain. “Seuls les Inconnus Pouvaient M’aveugler le Cœur”: Reconsidering Cocteau's Streetcar. Tennessee Williams Annual Review, 2019, 18, pp.33-55. ⟨10.2307/48615456⟩. ⟨hal-03857061⟩
  • Alexis Tadié. The Arts of Competitive Tennis. International Journal of the History of Sport, Taylor & Francis (Routledge), 2018, 34 (14), pp.1585-1601. ⟨10.1080/09523367.2018.1464440⟩. ⟨halshs-03713026⟩
  • Jaine Chemmachery. “Bricks Are Undoubtedly an Essential Ingredient of Civilisation”: Layers of Reconstruction in J.G. Farrell’s The Siege of Krishnapur (1973). Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2018, 40 (2), pp.97 - 107. ⟨10.4000/ces.275⟩. ⟨hal-03797776⟩
  • Sandrine Soukaï. The Hybridity of Partition Novels in English: Reshaping National Identities in Amitav Ghosh’s The Shadow Lines and Kamila Shamsie’s Burnt Shadows. Commonwealth Essays and Studies, Société d'étude des pays du Commonwealth, 2018, 40 (2), pp.69-79. ⟨10.4000/ces.291⟩. ⟨hal-02972294⟩
  • Pauline Macadré. ‘Solving the problem of reality’ in Virginia Woolf’s Flush. Cahiers Victoriens et Edouardiens, Montpellier : Centre d'études et de recherches victoriennes et édouardiennes, 2018, Créatures et (ré)confort : l'altérité animale vue par les victoriens, ⟨10.4000/cve.3853⟩. ⟨hal-02015654⟩
  • Line Cottegnies. “What trust is in these times?” Thinking the Secular State with “the colour of religion” in Shakespeare’s 2 Henry IV. Etudes Anglaises, Klincksieck, In press, "Religion and Drama: Shakespeare and his Contemporaries", 71 (4), pp.409-423. ⟨hal-01996199v1⟩
  • Pauline AMY DE LA BRETEQUE. Poétique de créolisation dans l’œuvre de Jean Rhys. Revue de Litterature Comparee, 2018. ⟨halshs-03876360⟩
  • Charlotte Ribeyrol. John Singer Sargent and the fin de siècle Culture of Mauve. Visual Culture in Britain, Taylor & Francis (Routledge), 2018, New Perspectives on the Works of John Singer Sargent, 19 (1), pp.6-26. ⟨10.1080/14714787.2018.1447992⟩. ⟨hal-02442687⟩
  • Suhasini Vincent. An Eco-Critical Analysis of Climate Change and the Unthinkable in Amitav Ghosh’s Fiction and Non-Fiction. Humanities, 2018, 7 (2), pp.59. ⟨10.3390/h7020059⟩. ⟨hal-03834869⟩
  • June Xuandung Pham. Have I None—‘I’d Kill You Both Before I Let Anyone Hurt You’—The Ethics of Loss and Dispossession in Contemporary British Dystopian Theatre. Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, Presses universitaires de la Méditerranée, 2017, ⟨10.4000/ebc.3902⟩. ⟨hal-02084962⟩
  • Juliana Lopoukhine. L’ “idiot du village” selon Virginia Woolf : poétique d’une puissance intempestive. L'Atelier, Presses universitaires Paris Ouest, 2017, 9 (1). ⟨hal-03839203⟩
  • Xavier Kalck. Beyond the American Difficult Poem: Paul Celan’s ‘Du liegst’ in Modernist Revolutions: American Poetry and the Paradigm of the New. Transatlantica. Revue d'études américaines/American Studies Journal, Association Française d’Études Américaines, 2017. ⟨halshs-02904894⟩
  • Julie Vatain. Music as metaphor for the interpretation of a play: examples from Sarah Ruhl’s theater. Revue Française d'Etudes Américaines, Paris : Association Française d'études américaines, 2017, Scores, 4 (153), pp.112-126. ⟨hal-03262446⟩
  • Xavier Kalck. First Reading of Lorine Niedecker’s ‘Popcorn can cover’(4). Jacket2, PennSound and the Kelly Writers House, University of Pennsylvania, 2017, First Readings. Edited by Brian Reed, Craig Dworkin and Al Filreis. ⟨halshs-02904927⟩
  • Aloysia Rousseau. Harold Pinter’s The Birthday Party (1958) and The Dumb Waiter (1960) or the intermingling of farce and menace. Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, Presses universitaires de la Méditerranée, 2016, ⟨10.4000/ebc.3414⟩. ⟨hal-03762506⟩
  • Aloysia Rousseau. L'Émouvante Distanciation dans An Oak Tree de Tim Crouch. L'Atelier, 2016, Emouvoir, 8 (1), pp.145-159. ⟨hal-03762504⟩
  • Jeanne Schaaf. L’engagement sur la scène écossaise à l’heure du référendum. De la scène à la toile, du texte au tweet.. Observatoire de la société britannique, La Garde : UFR Lettres et sciences humaines, Université du Sud Toulon Var, 2016, pp.169-181. ⟨10.4000/osb.1860⟩. ⟨hal-02558681⟩
  • Kerry-Jane Wallart. Decontextualizing Caryl Phillips’s Crossing the River. Etudes Anglaises, Klincksieck, 2016, 69 (3), pp.259-277. ⟨10.3917/etan.693.0259⟩. ⟨hal-03524904⟩
  • Elisabeth Angel-Perez. Capturing Crimp's Soundscape.. Journal of Adaptation in Film & Performance, Ingenta, 2016, Martin Crimp in Translation. ⟨hal-03377655⟩
  • Juliana Lopoukhine, Naomi Toth. Etonnant émouvoir. L'Atelier, Presses universitaires Paris Ouest, 2016, 8 (1), pp.I-VI. ⟨hal-03839356⟩
  • Xavier Kalck, Clément Oudart. Dimensions critiques : mesures du poème long américain. Revue Française d'Etudes Américaines, Paris : Association Française d'études américaines, 2016, 147 (2), pp.3. ⟨10.3917/rfea.147.0003⟩. ⟨halshs-02904849⟩
  • Jeanne Schaaf. “People know what they want to see” : Space and Reception in Rob Drummond’s Quiz Show ». International Journal of Scottish Theatre and Screen, 2015, 8 (2), https://ijosts.ubiquitypress.com/articles/abstract/203/. ⟨halshs-02558755⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. “Jewels in crystal for some prince to buy”: Praising Eyes in Love’s Labour’s Lost. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2015, ⟨10.4000/shakespeare.3208⟩. ⟨hal-03483511⟩
  • Alexis Tadié. The Seductions of Modern Tennis: From Social Practice to Literary Discourse. Sport in History, Taylor & Francis (Routledge), 2015, 35 (2), pp.271-295. ⟨10.1080/17460263.2015.1022210⟩. ⟨halshs-03713025⟩
  • Elisabeth Angel-Perez. Du In-yer-Face au In-Yer-Ear : les « solo-symphonies » de debbie tucker green. Coup de théâtre, RADAC (Recherche sur les Arts Dramatiques Anglophones Contemporains), 2015, 29. ⟨hal-03377261⟩
  • Aloysia Rousseau. ‘Didn’t see anything, love. Sorry’: Martin Crimp’s Theatre of Denial. Contemporary Theatre Review, Informa UK (Taylor & Francis), 2014, 24 (3), pp.342-352. ⟨10.1080/10486801.2014.921052⟩. ⟨hal-03758176⟩
  • Elisabeth Angel-Perez. Martin Crimp’s Nomadic Voices. Contemporary Theatre Review, Informa UK (Taylor & Francis), 2014, 24 (3), pp.353-362. ⟨10.1080/10486801.2014.921054⟩. ⟨hal-03377697⟩
  • Aloysia Rousseau. Le détournement du genre policier sur la scène anglaise contemporaine : One Minute (2003) de Simon Stephens et Orphans (2009) de Dennis Kelly. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2014, ⟨10.4000/sillagescritiques.3924⟩. ⟨hal-03755046⟩
  • Xavier Kalck. "Vers l’image aveugle : George Oppen et l’usage de la lumière". Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2014. ⟨halshs-02904917⟩
  • Xavier Kalck. Politics is History : Testing Oppen's “Test of Truth”. Revue Française d'Etudes Américaines, Paris : Association Française d'études américaines, 2014, 138 (1), pp.105. ⟨10.3917/rfea.138.0105⟩. ⟨halshs-02904896⟩
  • Xavier Kalck. Formalism as Mysticism: Reading Jewish American Poets Louis Zukofsky and Charles Reznikoff. Anglophonia, French Journal of English Studies, Presse universitaires du Mirail, 2014, Tailor-Made Traditions: The Poetics of US Experimental Verse from H.D. to Michael Heller, pp.117-132. ⟨10.4000/caliban.277⟩. ⟨halshs-02904919⟩
  • Aloysia Rousseau. Offstage Laughter: Restoration Comedies and the Female Audience. XVII-XVIII Revue de la Société d'études anglo-américaines des XVIIe et XVIIIe siècles , Société d'études anglo-américaines des dix-septième et dix-huitième siècles, Lille, 2013, pp.209-222. ⟨10.4000/1718.525⟩. ⟨hal-03755050⟩
  • Aloysia Rousseau. Martin Crimp’s In the Republic of Happiness: Reinventing the Musical?. Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, Presses universitaires de la Méditerranée, 2013, ⟨10.4000/ebc.877⟩. ⟨hal-03762508⟩
  • Aloysia Rousseau. « The Brighter and more cheerful it is, the more it hurts » : l’inquiétante noirceur des comédies de Martin Crimp. Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, Presses universitaires de la Méditerranée, 2013, ⟨10.4000/ebc.563⟩. ⟨hal-03755052⟩
  • Aloysia Rousseau. L’horreur acoustique musiques « anempathiques » dans le théâtre de Martin Crimp. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2013, ⟨10.4000/sillagescritiques.2955⟩. ⟨hal-03755049⟩
  • Julie Vatain. Borrowing another voice or the Cyrano complex. Vocal identity in Tina Howe’s Painting Churches and its translation. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2013, 16, ⟨10.4000/sillagescritiques.3059⟩. ⟨hal-03262498⟩
  • Yannicke Chupin. Play-write Poetry in Nicholson Baker’s The Anthologist. Transatlantica. Revue d'études américaines/American Studies Journal, Association Française d’Études Américaines, 2013, Jeux et Enjeux du Texte, ⟨10.4000/transatlantica.6625⟩. ⟨hal-03388299⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. "I Never Knew Him Other Than a Man": Masculinity as Ornament in Sir Philip Sidney's Arcadia. Culture, Society & Masculinities, Men's Studies Press, 2012, 4 (1), pp.92-103. ⟨10.3149/CSM.0401.92⟩. ⟨hal-03483382⟩
  • Xavier Kalck. Mimesis de la douleur chez George Oppen et J.H. Prynne. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2012, L'Imitation. ⟨halshs-02904921⟩
  • Aloysia Rousseau. “We will write it again”: subverted hermeneutics in Tom Stoppard’s Arcadia. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2011, ⟨10.4000/sillagescritiques.2450⟩. ⟨hal-03755048⟩
  • Alexis Tadié. The Fictions of (English) Cricket: From Nation to Diaspora. International Journal of the History of Sport, Taylor & Francis (Routledge), 2010, 27 (4), pp.690-711. ⟨10.1080/09523361003600207⟩. ⟨halshs-03713019⟩
  • Céline Sabiron. Homecoming and Liminality in Walter Scott’s Guy Mannering. Études écossaises, Grenoble: ELLUG, 2010, pp.103 - 117. ⟨10.4000/etudesecossaises.224⟩. ⟨hal-02936284⟩
  • Dulac Anne-Valérie. De la propagation en milieu transparent: lumières de l'optique élisabéthaine. Sigila. Revue transdisciplinaire franco-portugaise sur le secret, Gris-France, 2010, 25 (1), pp.39-51. ⟨10.3917/sigila.025.0039⟩. ⟨hal-03483346⟩
  • Xavier Kalck. The Question of Sincerity in Objectivist Poetry. Groupe de Recherches Anglo-Américaines de Tours, Groupe de recherches anglo-américaines de Tours, Université de Tours, 1984-2008, 2010, Poets & Theory. Edited by Eric Athenot & Guillaume Cingal & Trevor Harris. ⟨halshs-02904923⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. Shakespeare et l’optique arabe. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2009, pp.17-36. ⟨10.4000/shakespeare.1498⟩. ⟨hal-03483436⟩
  • Xavier Kalck. Silence “even against the language”: George Oppen's poetics of infant joy and infant sorrow. Etudes Anglaises, Klincksieck, 2009, 62 (1), pp.86. ⟨10.3917/etan.621.0086⟩. ⟨halshs-02904922⟩
  • Céline Sabiron. Crossing and Transgressing in Walter Scott’s The Heart of Midlothian. Romanticism and Victorianism on the Net, Université de Montréal, 2009, ⟨10.7202/1001096ar⟩. ⟨hal-02936307⟩
  • Julie Vatain. T. S Eliot et la résurgence poétique d'une légende. Étude et traduction d’un face à face (Murder in the Cathedral). Coup de théâtre, RADAC (Recherche sur les Arts Dramatiques Anglophones Contemporains), 2008, 22. ⟨hal-03262476⟩
  • Julie Vatain. Face to face on the foreign stage. Translating contrast and symmetry in two scenes by Wilde and Shaw. Etudes Irlandaises, Presses universitaires de Rennes, 2008, 33 (2). ⟨hal-03262523⟩
  • Aloysia Rousseau. Occultations et résurgences du secret dans Buried Child de Sam Shepard. Coup de théâtre, RADAC (Recherche sur les Arts Dramatiques Anglophones Contemporains), 2007, 22, pp.157-166. ⟨hal-03762510⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. Champs du visible : horizons du voir dans King Lear et Antony and Cleopatra. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2006, ⟨10.4000/episteme.956⟩. ⟨hal-03483421⟩

Communications dans un congrès

  • Ludovic Le Saux. Glaciers, twilights and “all manner of strange things”: William Morris and the Colours of Iceland. Victorian Colour Revolution: The Nineteenth-Century Chromatic Turn, Association for Art History Annual Conference, University College London, Apr 2023, Londres, United Kingdom. ⟨hal-03872405⟩
  • Ludovic Le Saux. Longing and Unassuaged Desires in Eward Burne-Jones’s Paintings and William Morris’s Poetry. Queering the Pre-Raphaelites: Intersexuality and Female Sexualities, MLA (Modern Language Association) Congress, Jan 2023, San Francisco, United States. ⟨hal-03800240⟩
  • Corentin Jégou. Peripheral Modernisms: James Joyce and Derek Walcott in the Contact Zone. JAMES JOYCE: ULYSSES 1922–2022 XXVIII INTERNATIONAL JAMES JOYCE SYMPOSIUM, Jun 2022, Dublin, Ireland. ⟨hal-03700130⟩
  • Corentin Jégou. Les langues de Joyce : Globalité et créolisation dans Ulysses. Journée des doctorants du laboratoire REMELICE, Jun 2022, Orléans, France. ⟨hal-03693618⟩
  • Jeanne Schaaf. « The confines of domesticity in Morna Pearson’s plays »,. The New Wave of British Women Playwrights : Experimenting with Forms, Sorbonne Université - VALE - PRITEPS - RADAC, Dec 2020, PARIS, France. ⟨hal-03527285⟩
  • Corentin Jégou. The Politics of Displacement in Joyce’s Writing. Le modernisme en errance / The Wanderings of Modernism, Jan 2020, Paris, France. ⟨hal-03700167⟩
  • Xavier Kalck. "The Mathematics of Robert Duncan and John Taggart’s Pythagoreanism". The Robert Duncan Centennial Conference, Sorbonne Université,, Jun 2019, Paris, France. ⟨halshs-02904931⟩
  • Jeanne Schaaf. "Ciara de David Harrower: un hapax théâtral ?". 59° Congrès de la SAES, "Exception", SAES/RADAC, Jun 2019, Aix-Marseille, France. ⟨hal-03568072⟩
  • Ludovic Le Saux. “I like the straining game of striving well to hold up things that fall” : W. Morris et la matérialité de l'impalpable. Séminaire « Poetry Beyond », Sorbonne Université, Apr 2019, Paris, France. ⟨hal-03800218⟩
  • Jeanne Schaaf. Nouvelles modalités de l’être ensemble sur la scène écossaise. Multimodalités dans l’enseignement-apprentissage des langues. CELISO, VALE, INSPE – INSPE Paris, Dec 2018, Paris, France. ⟨hal-02568826⟩
  • Jeanne Schaaf. « Polyphonies post-nationales: faire corps in absentia. Nouvelles modalités de l’être ensemble sur la scène écossaise »,. Writing and Imagining 21st Century Scotland : writing across spaces and form. International Conference., LERMA; HCTI; University of Stirling, Jun 2018, Aix Marseille, France. ⟨hal-03568186⟩
  • Jeanne Schaaf. « Faire corps/ faire chœurs, révolution du chœur antique sur la scène écossaise »,. 58ème Congrès de la SAES "Revolution", Jun 2018, Nanterre, France. ⟨hal-02568828⟩
  • Ludovic Le Saux. Objects or Subjects? Pictoriality and Domesticity in Thomas Hardy’s Tess of the d’Urbervilles. Objects in Hardy and Conrad, May 2018, Rouen, France. ⟨hal-03800205⟩
  • Ludovic Le Saux. Italy by the fireside: William Morris and scaldini. Oggetti di ieri in the literary and artistic culture of the long fin-de-siècle (1870- 1918), Sep 2017, Florence, Italy. ⟨hal-03800195⟩
  • Xavier Kalck. Source Materials, Social Texts and Sense Data: Documenting American Modernist Objectives. "The Art of the Document, Modernism and Now." SEM panel "Modernism Today", Meeting of the Modernist Studies Association, Aug 2017, Amsterdam, Netherlands. ⟨halshs-02904933⟩
  • Xavier Kalck. Dissolution in Louis MacNeice’s The Burning Perch. Memoranda to MacNeice, International Symposium. Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3, Nov 2016, Paris, France. ⟨halshs-02904934⟩
  • Xavier Kalck. Trivialization in Louis MacNeice’s The Burning Perch. Journée d’étude consacrée au programme de littérature de l’agrégation d’anglais - Université de Rouen, Oct 2016, Rouen, France. ⟨halshs-02904935⟩
  • Xavier Kalck. ‘Having an Emotion’ after Modernism: (The) Reading Experience in Robert Creeley, Larry Eigner and Theodore Enslin. Modernist Emotions. The second international conference of the French Society for Modernist Studies / Société d’études modernistes (SEM) Université Paris Ouest Nanterre, Jun 2016, Nanterre, France. ⟨halshs-02904957⟩
  • Jeanne Schaaf. « Transnational u-topos: a geography of identity in Scottish theatre ». International Seminar : Postcoloniality, between the local and the transnational, Jadavpur University, Jan 2016, Calcutta, India. ⟨hal-03568079⟩
  • Xavier Kalck. Horace’s ‘aut prodesse.....aut delectare’ in Louis MacNeice’s The Burning Perch. Journée d’études consacrée au programme de littérature de l’agrégation d’anglais. Université de Strasbourg., Jan 2016, Strasbourg, France. ⟨halshs-02904959⟩
  • Xavier Kalck. Parents ‘in the French Sense’: Wallace Stevens and Louis Zukofsky. Wallace Stevens in France, International Conference, Sorbonne University, Jun 2015, Paris, France. ⟨halshs-02904960⟩
  • Jeanne Schaaf. « The Strange Redoing of Popular Storytelling: a study of David Greig’s The Strange Undoing of Prudencia Hart. ». First World Congress of Scottish Literatures, International Association for the Study of Scottish Literatures IASSL, Jul 2014, Glasgow, United Kingdom. ⟨hal-03568092⟩
  • Xavier Kalck. What the Reader New. Journées d’études internationale. Modernist Revolutions: Paradigms of the New and Circulations of the Word in American Poetry. Université Toulouse – Le Mirail, Jan 2014, Toulouse, France. ⟨halshs-02904961⟩
  • Xavier Kalck. Temple, Tenet, Template: H.D.’s Trilogy of Disclosure, Enclosure, Erasure. International Conference, “H.D. and Modernity”, École Normale Supérieure, Dec 2013, Paris, France. ⟨halshs-02904962⟩
  • Xavier Kalck. Formalism as Mysticism in 20th Century American Poetry Criticism. Congrès AFEA « Religion et spiritualité »., May 2013, Angers, France. ⟨halshs-02904963⟩
  • Xavier Kalck. A Few Modes of Objectivist Poetics: How to Sing - George Oppen. « The Objectivists Today ». A Seminar with American Poet Michael Heller. Université Paris Ouest - Nanterre, Feb 2013, Nanterre, France. ⟨halshs-02904965⟩
  • Xavier Kalck. Quoting from Legacy: Anthony Barnett's Citations followed on. Legacies of Modernism. The State of British Poetry Today. International conference. Université Paris-Diderot, Institut Charles V., Jun 2011, Paris, France. ⟨halshs-02904966⟩
  • Xavier Kalck. “Politics is History": Testing Oppen's "Test of Truth". Congrès AFEA - Brest, Université de Bretagne Occidentale. « La Vérité - Truth and Truth Value »., May 2011, Brest, France. ⟨halshs-02904967⟩
  • Xavier Kalck. The World and the Ground: Some Contradictory Demarcations in American Poetry. Atelier Sites poétiques contemporains / Contemporary Poetic Sites, Congrès AFEA 2010 « De la nature à l’environnement », Université Stendhal - Grenoble, May 2010, Grenoble, France. ⟨halshs-02904968⟩
  • Xavier Kalck. Metaphorical Revolutions in Twentieth-Century American Poetry. Journée d'études VORTEX Modernisme et radicalisme aux Etats-Unis dans l'entre-deux-guerres - Modernism and Radicalism in the United States: An Unbridgeable Gap?, Sorbonne Nouvelle Paris 3, Mar 2010, Paris, France. ⟨halshs-02904970⟩
  • Xavier Kalck. A partir du chapitre IV « Du vers au dispositif », dans Laurent Jenny, La Parole singulière. Belin, 1990, p. 113-139. Séminaire Arp, Feb 2010, Paris, France. ⟨halshs-02904972⟩
  • Xavier Kalck. Mimesis de la douleur chez George Oppen et J.H. Prynne. Centre de Recherche Texte et Critique du Texte, Université Paris Sorbonne (Paris IV), May 2009, Paris, France. ⟨halshs-02904974⟩
  • Xavier Kalck. George Oppen’s “Risk of Failure”: From Fear of Artifice to Substantial Aporia. Atelier Spectres de la poésie américaine, Congrès AFEA 2009 « La Peur / The Fear Factor », (Université de Franche-Comté - Besançon), May 2009, Besançon, France. ⟨halshs-02904973⟩
  • Xavier Kalck. Vers l’image aveugle : George Oppen et l’usage de la lumière. Colloque international « Exposition/Surexposition (Exposure/Overexposure) », Centre de Recherche en Littérature Américaine Texte et Image de l’Université Paris Sorbonne (Paris IV), Dec 2008, Paris, France. ⟨halshs-02904975⟩
  • Xavier Kalck. Objectivist meditation: the silence of the unread child in George Oppen’s poetry. Colloque international « Modernism and Unreadability / Modernisme et Illisibilité », Centre d’Etudes Poétiques ENS LSH– Université de Lyon,, Oct 2008, Lyon, France. ⟨halshs-02904976⟩
  • Xavier Kalck. George Oppen & Charles Reznikoff: Resurgence of the Vernacular in Objectivist Poetry. « La Résurgence », SAES 48ème Congrès, (Université d’Orléans), May 2008, Orléans, France. ⟨halshs-02904977⟩
  • Xavier Kalck. The Question of Sincerity in Objectivist Poetry. Colloque international « Poètes et théorie » (Université François Rabelais, Tours - GRAAT ), Jan 2008, Tours, France. ⟨halshs-02904978⟩
  • Xavier Kalck. Iconoclasme de l’hypotypose dans les dernières œuvres de William Carlos Williams. « L’Envers du décor », SAES 47ème Congrès, (Université d’Avignon), May 2007, Avignon, France. ⟨halshs-02904979⟩
  • Xavier Kalck. Quelle herméneutique pour une poésie de l’impersonnel ? L’exemple de l’Objectivisme : l’interprétation du texte-objet chez William Carlos Williams et Charles Reznikoff. Colloque international « L’Impersonnel en littérature » (Université du Maine), Mar 2007, Le Mans, France. ⟨halshs-02904980⟩

Ouvrages (y compris édition critique et traduction)

  • Aloysia Rousseau. Dennis Kelly. « Routledge Modern and Contemporary Dramatists - Stage and Screen ». Routledge, In press. ⟨hal-03830090⟩
  • Juliana Lopoukhine, Frédéric Regard, Kerry-Jane Wallart. Jean Rhys: Writing Precariously. Juliana Lopoukhine; Frédéric Regard; Kerry-Jane Wallart. Routledge, In press, 978-1-032-43557-2. ⟨hal-03839342⟩
  • Élisabeth Angel-Perez. Le Théâtre de l’oblitération. Essai sur la voix photogénique dans le théâtre britannique contemporain. Sorbonne Université Presses, 2022, 979-10-231-0719-7. ⟨hal-03859935⟩
  • Claire Wrobel, Pierre Labrune, Anne-Florence Quaireau, Laëtitia Saint-Loubert, Diane Leblond, et al.. "Panopticism: Literary and Critical Approaches". , 22, 2022. ⟨hal-03780147⟩
  • Julie Vatain. A View from the Bridge by Arthur Miller. Critical edition. Bloomsbury Publishing, 2022, Methuen Drama, 9781350245808. ⟨hal-03857145⟩
  • Thomas Constantinesco. Writing Pain in the Nineteenth-Century United States. Oxford University Press, 2022, Writing Pain in the Nineteenth-Century United States, 9780192855596. ⟨halshs-03614110⟩
  • Claire Wrobel. Roman noir, réforme et surveillance en Angleterre (1764-1842) : Gothique et panoptique. Classiques Garnier, 2022, 978-2-406-12379-8. ⟨hal-03722069⟩
  • Anne-Florence Quaireau. Le Féminin en partage. Sorbonne Université Presses, 2022, 979-10-231-0735-7. ⟨hal-03856731⟩
  • Julie Vatain. American Dramaturgies for the 21st Century. 2021, 979-10-231-1793-6. ⟨hal-03857162⟩
  • Jeanne Schaaf, Élisabeth Angel-Perez, Chris Hannan. What shadows - Ce que les ombres.... Presses Universitaires du Midi - Nouvelles Scènes, 2021, Nathalie Carles Rivières, 281070757X. ⟨hal-03526373⟩
  • Chris Hannan, Élisabeth Angel-Perez, Jeanne Schaaf. What Shadows / Ce que les ombres.... Presses universitaires du Midi, 2021, Nouvelles Scènes, 978-2-8107-0757-7. ⟨hal-03860723⟩
  • Anne-Florence Quaireau, Denis Lagae-Devoldere. Les Meilleures Nouvelles de Francis Scott Fitzgerald. Éditions rue Saint-Ambroise, 2021, 978-2955648742. ⟨hal-03864626⟩
  • Alexis Tadié. Laurence Sterne. Voyage sentimental en France et en Italie. 2021. ⟨halshs-03816493⟩
  • Line Cottegnies. Exposition numérique, « Sir Kenelm Digby (1603-1665) et les collections de la Bibliothèque de la Sorbonne », Site NUBIS, https://nubis.univ-paris1.fr/exhibits/show/sir-kenelm-digby--1603-1665---. , 2020. ⟨halshs-02523567⟩
  • Claire Wrobel, Malik Bozzo-Rey, Jean-Pierre Cléro. Penser en morale : entre intuition et critique. Hermann, 2020. ⟨hal-03711282⟩
  • Xavier Kalck. La poésie américaine entre chant et parole : l’héritage objectiviste. Honoré Champion, Collection Littératures étrangères, Série Littérature nord-américaine, 2020. 294 pp.. 2020, 9782745353566. ⟨halshs-02904826⟩
  • Juliana Lopoukhine, Frédéric Regard, Kerry-Jane Wallart. Transnational Jean Rhys: Lines of Transmission, Lines of Flight. Bloomsbury, 2020, 9781501371653. ⟨hal-03839421⟩
  • Anne-Florence Quaireau, Laure Canadas, Jaine Chemmachery. Voyage et migrations. Atlande, 2020, 978-2350306117. ⟨hal-03864616⟩
  • Nick Gill, Élisabeth Angel-Perez. Mirror Teeth • Sand / Dents Miroir • Sable. Presses universitaires du Midi, 2020, 978-2-8107-0698-3. ⟨hal-03859929⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Line Cottegnies, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. New perspectives on The Duchess of Malfi. 2019. ⟨halshs-02147625⟩
  • Xavier Kalck. “We Said Objectivist”. Lire les poètes Lorine Niedecker, George Oppen, Carl Rakosi, Charles Reznikoff, Louis Zukofsky, Paris, Sorbonne Université Presses, 2019. 296 pp.. 2019, 979-10-231-0600-8. ⟨halshs-02904832⟩
  • Claire Wrobel, Géraldine Gadbin-George, Yvonne-Marie Rogez, Armelle Sabatier. The Dark Sides of the Law: Perspectives on Law, Literature and Justice in Common Law Countries. Michel Houdiard, 2019. ⟨hal-03722045⟩
  • Alexis Tadié, Jeanne-Marie Hostiou. Querelles et création en Europe à l’époque moderne. Classiques Garnier, 2019, Véronique Gély, 978-2-406-07356-7. ⟨10.15122/isbn.978-2-406-07358-1⟩. ⟨halshs-02073680⟩
  • Julie Vatain, Anne Martina. American Musicals. Stage and Screen/ La Scène et l'écran: Stage and Screen / La scène et l'écran. Sorbonne Université Presses. , 3, 2019, Collection "e-Theatrum Mundi", 979-10-231-1158-3. ⟨hal-02445783⟩
  • Daniel O'Quinn, Alexis Tadié. Sporting Cultures, 1650–1850. University of Toronto Press, 2018, ⟨10.3138/9781487510732⟩. ⟨halshs-03816186⟩
  • Harold Pinter, Éric Kahane, Élisabeth Angel-Perez. C’était Hier. Gallimard, 182, pp.176, 2018, Folio Theatre, Jean-Yves Tadié, 9782070465415. ⟨hal-03859700⟩
  • Karen Britland, Line Cottegnies. King Henry V: A Critical Reader. Bloomsbury. 2018, Arden Early Modern Drama Guide, 9781474280105. ⟨halshs-01910680⟩
  • David Lloyd, Élisabeth Angel-Perez, Alexandra Poulain. The Press / Le Placard. Élisabeth Angel-Perez; Alexandra Poulain. Presses universitaires du Midi, 2018, 978-2-8107-0566-5. ⟨hal-03859879⟩
  • Isabelle Bour, Line Cottegnies. "La Scénographie du récit de voyage et imaginaire viatique (XVIe-XVIIIe siècles)". Editions Hermann, 2018, 9782705694678. ⟨halshs-01910676⟩
  • Claire Wrobel. Traduction et philosophie. Editions Panthéon-Assas, 2018. ⟨hal-03722056⟩
  • Xavier Kalck. George Oppen's Poetics of the Commonplace. Peter Lang US, 2017, 978-1-4331-4307-6. ⟨10.3726/b11599⟩. ⟨halshs-02904838⟩
  • Ludovic Le Saux. Eri Ikezi, Ludovic Le Saux (trad.), The Geniuses of Chocolate (Les Génies du Chocolat), éditions Renard(s). 2017. ⟨hal-03800270⟩
  • Marie-Céline Daniel. Civilisation britannique. Enjeux et problématiques. 2017. ⟨hal-03840500⟩
  • Anne-Florence Quaireau, Charles Brasart. You Talkin’ to Me?: Améliorez votre prononciation de l’anglais américain. Les Éditions de l’École Polytechnique. , 2017, 978-2-7302-1659-3. ⟨hal-03864639⟩
  • Anne-Florence Quaireau, Jaine Chemmachery, Laure Canadas. Voyage, parcours initiatique, exil. Atlande, 2017, "Clefs concours". ⟨hal-03864632⟩
  • Xavier Kalck. Muted Strings: Louis MacNeice’s ‘The Burning Perch.’ Paris, Presses Universitaires de France, 2015. 156 pp.. 2015, 978-2130650737. ⟨halshs-02904843⟩
  • Claire Wrobel, Malik Bozzo-Rey, Jean-Pierre Cléro. Considérations sur le gouvernement représentatif : traduction de : Considerations on Representative Government, de J.S. Mill (1861). Hermann, 2014. ⟨hal-03711246⟩
  • Aloysia Rousseau. Tom Stoppard. Arcadia. Atlande, 2011, Clef Concours. Anglais littérature. ⟨hal-03758121⟩
  • Anthony Barnett, Xavier Kalck. Miscanthus, Selected and New Poems. Edited with an introduction by Xavier Kalck, Exeter: Shearsman Books, 2015. 2005, 978-0907562559. ⟨halshs-02904852⟩

Chapitres d'ouvrage

  • Aloysia Rousseau. « Tom Stoppard’s Jumpers: writing for an erudite audience? ». Vicky Angelaki and Dan Rebellato. The Cambridge Companion to British Playwriting since 1945, Cambridge University Press, In press. ⟨hal-03830313⟩
  • Claire Wrobel. "Penal Theory and Practice as Plot Matrix: from Jeremy Bentham's Principles of Penal Law to Margaret Atwood's The Heart Goes Last". Monika Fludernik; Frank L. Schäfer. Erzählen und Recht/Narrative and Law, Nomos/Ergon, pp.213-232, 2022, 978-3-95650-963-6. ⟨hal-03780158⟩
  • Aurélie Griffin, Denis Lagae-Devoldere, Mickaël Popelard, Guillaume Winter. Hamlet: Shakespeare's Melancholic Theatrum Mundi. William Shakespeare: Hamlet, Prince of Denmark. Paris, Ellipses, 2022. ⟨hal-03808663⟩
  • Thomas Constantinesco. Reading Bodies and Textual Materialities. Travis Foster. The Cambridge Companion to American Literature and the Body, 2022, 9781108815291. ⟨hal-03712804⟩
  • Jeanne Schaaf. "Post-national Polyphonies : communities in absentia on the contemporary Scottish stage". Marie-Odile Pittin Hedon, Camille Manfredi, Scott Hanes. Scottish writing After Devolution : Edges of the New., Edinburgh University Press, 2022, 1474486177. ⟨hal-03526419⟩
  • Elisabeth Angel-Perez. ‘Imaging’ crisis: Photodramas in focus. Clare Wallace; Clara Escoda; Enric Monforte; José Ramón Prado-Pérez. Crisis, Representation and Resilience : Perspectives on Contemporary British Theatre, Methuen Drama (UK), pp.177-192, 2022, 978-1-3501-8085-7. ⟨10.5040/9781350180888.ch-11⟩. ⟨hal-03859989⟩
  • Aloysia Rousseau. « “Now look, are you going to tell me a story or not?”: The Art and Politics of Storytelling in Matilda the Musical ». Jacqueline Bolton and Nicholas Holden. Beautiful Doom: The Work of Dennis Kelly on Stage and Screen, Manchester University Press, In press. ⟨hal-03830297⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. "Much like at home": The Quiet Eloquence of Death in Our Town (Thornton Wilder) and Eurydice (Sarah Ruhl). Legenda. Last Scene of All: Representing Death on the Western Stage, pp.149-162, 2022, 9781781886861. ⟨hal-03857447⟩
  • Pauline AMY DE LA BRETEQUE. Tempête dans une calebasse : les vents de la créolisation dans Gardening in the Tropics d’Olive Senior. Paysages littéraires. Nature, écologie, écocritique dans les littératures caribéennes, A paraître. ⟨halshs-03876460⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Miniatures in Translation: Words for a Gentle Art. Laetitia Sansonetti; Remi Vuillemin. Language Commonality and Literary Communities in Early Modern England. Translation, Transmission, Transfer, Brepols, In press. ⟨hal-03707170⟩
  • Pauline AMY DE LA BRETEQUE. "L’île qui se répète" : imaginaires insulaires dans l’œuvre de Paule Marshall. Vivre et écrire les insularités : les défis de patrimoines culturels en mutation, 2021. ⟨halshs-03876440⟩
  • Line Cottegnies. "La première vie de William Shakespeare ou le portrait de Mr. W. S.". Maria Zerari. Le Grand écrivain et sa première vie. "L'illusion biographique" (XVIe-XVIIIe siècle), dir., Classiques Garnier, pp.81-104, 2021. ⟨halshs-03268684⟩
  • Élisabeth Angel-Perez. Britain and the World. Dan Rebellato; Vicky Angelaki. Cambridge Companion to British Theatre, 1945-2018, Cambridge University Press, In press. ⟨hal-03859961⟩
  • Élisabeth Angel-Perez. Poétiques du scandale sur la scène britannique contemporaine. Hirotaka Ogura; François Lecercle. Théâtre et scandale à travers le temps et l’espace, Sophia University Press, 2021. ⟨hal-03377777⟩
  • Line Cottegnies. Scandale et théâtre en Angleterre au XVIIe siècle : Philotas de Samuel Daniel (1605) au prisme de l’affaire Essex. François Lecercle; Hirotaka Ogura. Scandale et théâtre en Orient et en Occident de la première modernité à nos jours, Presses de l'Université de Sophia, pp.31-47, 2021. ⟨halshs-03168763⟩
  • Élisabeth Angel-Perez, Vanasay Khamphommala. Howard Barker (and « the Art of Theatre »). Richard Bradford. The Wiley Blackwell Companion to Contemporary British and Irish Literature, 1, Wiley-Blackwell, 2020, 978-1-119-65264-9. ⟨10.1002/9781118902264.ch17⟩. ⟨hal-03852252⟩
  • Line Cottegnies. “Generic Bricolage and Epicureanism in Margaret Cavendish's imaginative works”,. Hopkins, Lisa; Rutter, Tom. A Companion to the Cavendishes, ARC Humanities Press, pp.325-348, 2020, A Companion to the Cavendishes, 9781641891776. ⟨halshs-03106408⟩
  • Marie-Céline Daniel. « Translators – willing or unwilling auxiliaries of censorship? A study of a few French pamphlets published in England in the last quarter of the sixteenth century »,. Publish and Perish. The Practice of Censorship in the British Isles in the Early Modern Period, 2020. ⟨hal-03840816⟩
  • Marianne Hillion. 'A Mesh of Lanes and Voices': Kolkata's Para as a Transitional Zone in Contemporary Indian Anglophone Literature. Borders and Ecotones in the Indian Ocean: Cultural and Literary Perspectives, 2020. ⟨hal-03092765⟩
  • Pauline AMY DE LA BRETEQUE. Textes rhizomes et créolisation chez Jean Rhys et Michelle Cliff. Edouard Glissant, l’éclat et l’obscur, 2020. ⟨halshs-03876410⟩
  • Juliana Lopoukhine, Frédéric Regard, Kerry-Jane Wallart. On Reading Rhys Transnationally. Transnational Jean Rhys: Lines of Transmission, Lines of Flight, Bloomsbury Publishing Inc, 2020, 9781501371653. ⟨10.5040/9781501361326⟩. ⟨hal-03839096⟩
  • Anouk Bottero. Re-defining the musical: adapting Cabaret for the screen. American Musicals. From Stage to Screen/De la scène à l'écran, 2019. ⟨hal-02442517⟩
  • Élisabeth Angel-Perez. Simon McBurney, le mélanographe. Emmanuelle Hénin; Clotilde Thouret. L'ombre d'un doute : nuances et détours de l'interprétation. Mélanges en hommage à François Lecercle, pp.357-364, 2019, 9782813003430. ⟨10.17184/eac.2423⟩. ⟨hal-03859755⟩
  • Anne-Valérie Dulac. Discussing The Duchess. A conversation led by Anne-Valérie Dulac.. John Webster's 'Dismal Tragedy' The Duchess of Malfi Reconsidered, 2019. ⟨halshs-02147617⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Sophie Chiari, Sophie Lemercier-Goddard. General Introduction, with Sophie Chiari and Sophie Lemercier-Godard. John Webster's 'Dismal Tragedy' The Duchess of Malfi Reconsidered, 2019. ⟨halshs-02147612⟩
  • Elisabeth Angel-Perez. « In Yer-Ear-Theatre » : la voix photogénique sur la scène anglaise contemporaine. Mara Fazio et Pierre Frantz. L’Orecchio e l’occhio, Lo spettacolo teatrale, arte dell’ascolto e arte dello sguardo, Artemide, 2019, 9788875753320. ⟨hal-03377770⟩
  • Xavier Kalck. "Dissolution and Triviality in Louis MacNeice’s The Burning Perch". Memoranda to MacNeice: New Readings. Anne Goarzin, Clíona Ní Ríordáin (eds). Presses Universitaires de Rennes, 2019, pp. 115-125., 2019, 978-2-7535-5488-7. ⟨halshs-02904864⟩
  • Benjamine Toussaint. Agnes Owens’s strong fighting women, or the insurrection of small, invisible lives. Presses Universitaires de Besançon. Women and Scotland: Literature, Culture, Politics, Pittin-Hedon, Marie-Odile (ed), In press. ⟨hal-02013059⟩
  • Benjamine Toussaint. George MacDonald, le Celte de l'Aberdeenshire. George McDonald. La Princesse légère et autres contes (Héritages Critiques 9), ed. Yannick Bellenger-Morvan, Presses Universitaires Reims, 2019, 978-2-37496-073-9. ⟨hal-02389492⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Sophie Chiari, Sophie Lemercier-Goddard. General Introduction. Presses Universitaires Blaise Pascal. John Webster's Dismal Tragedy: The Duchess of Malfi Reconsidered, pp.17-26, 2019. ⟨hal-03483240⟩
  • Daniel O'Quinn, Alexis Tadié. “The Physical Powers of Man”: The Emergence of Physical Training in the Eighteenth Century. Sporting Cultures, 1650–1850, University of Toronto Press, pp.250-271, 2018, ⟨10.3138/9781487510732-015⟩. ⟨halshs-03816185⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. Shakespeare’s Alhazen: Love’s Labour’s Lost and the History of Optics. Sophie Chiari; Mickael Popelard. Spectacular Science, Technology and Superstition in the Age of Shakespeare, 1, Edinburgh University Press, pp.133-146, 2018, ⟨10.3366/edinburgh/9781474427814.003.0008⟩. ⟨hal-03483482⟩
  • Élisabeth Angel-Perez. Entre performance et théâtre : l’Auteur sur la scène anglaise contemporaine. Clotilde Thouret. Le Dramaturge sur le plateau, , pp.417-426, 2018, 978-2-406-07786-2. ⟨10.15122/isbn.978-2-406-07786-2.p.0417⟩. ⟨hal-03377793⟩
  • Line Cottegnies. No cloudy stuff to puzzle the brain : Fair Editing’ and Censorship in John Benson’s Edition of Shakespeare’s Poems (1640). Sophie Chiari. Freedom and Censorship in the Early Modern Literature, Routledge, pp.177-190, 2018, 9781138366534. ⟨hal-02006361⟩
  • Benjamine Toussaint. Blood and Ice: Liz Lochhead's Frankensteinian Biography of Mary Shelley.. Writers' Biographies and Family Histories in 20th- and 21st-Century Literature, ed. Aude Haffen and Lucie Guiheneuf, 2018. ⟨hal-02013052⟩
  • Claire Wrobel. Stratégies de la traduction dans l'oeuvre de Jeremy Bentham (1748-1832). Christine Berthin, Laetitia Sansonetti, Emily Eells. Auteurs-traducteurs : l'entre-deux de l'écriture, Presses Universitaires de Paris Ouest, p. 79-95, 2018. ⟨hal-02182586⟩
  • Line Cottegnies. "The paratexts to Ben Jonson’s translation of Horace’s Ars poetica (1640): A contemporary reading of Jonson’s poetics". Marie-Alice Belle; Brenda Hosington. Thresholds of Translation: Paratexts, Print, and Cultural Exchange in Early Modern Britain (1473-1660), Palgrave-Macmillan, pp.229-250, 2018, 978-3-319-72772-1. ⟨halshs-03106440⟩
  • Anne-Florence Quaireau. Reading and Rewriting Herself: Anna Jameson’s Literary Exploration of Canada. Women's Life Writing and the Practice of Reading: She Reads to Write Herself, , 2018, 978-3-319-75246-4. ⟨hal-02007646⟩
  • Xavier Kalck. "Parents ‘in the French Sense’: Wallace Stevens and Louis Zukofsky". Wallace Stevens, Poetry, and France: “Au Pays de la métaphore”. Bart Eeckhout, Lisa Goldfarb, Juliette Utard (eds.). Editions rue d’Ulm., 2018. ⟨halshs-02904867⟩
  • Juliana Lopoukhine. Jean Rhys traductrice : positions ex-centriques. Christine Berthin; Laetitia Sansonetti. Auteurs-Traducteurs: l'entre-deux de l'écriture, Presses Universitaires de Paris-Nanterre, 2018, Chemins Croisés, 978-2-84016-304-6. ⟨hal-03839248⟩
  • Jeanne Schaaf. « The Strange Redoing of Popular Storytelling: a study of David Greig’s The Strange Undoing of Prudencia Hart. ». Klaus Peter Müller; Ilka Schwittlinsky; Ron Walker. Inspiring Views from "a'the airts" on Scottish Literatures, Art & Cinema, Peter Lang, 2017, The First World Congress of Scottish Literatures in Glasgow 2014- Scottish Studies International, 978-3-631-70501-8. ⟨halshs-02558747⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Butchers and Wrestlers in As You Like It. Sophie Chiari; Sophie Lemercier-Goddard; Michèle Vignaux. New Perspectives on Shakespeare's As You Like It, Presses Universitaires Blaise Pascal, pp.95-109, 2017. ⟨hal-03483564⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. "Holy Cabooses! / Charlie Popette!" Retraduire The Matchmaker de Thornton Wilder (1954). Presses Universitaires de Vincennes. Traduire le théâtre: une communauté d'expérience, pp.63-78, 2017, 978-3034314916. ⟨hal-03857420⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Hilliard and Sidney's Rule of the Eye. Sophie Chiari. The Circulation of Knowledge in Early Modern English Literature, Routledge, pp.59-70, 2016, ⟨10.4324/9781315614724⟩. ⟨hal-03483501⟩
  • Jeanne Schaaf. “Non-places” and u-topos in The Cosmonaut’s Last Message to The Woman he Once loved in the Former Soviet Union and Europe by David Greig ». Literature and Geography : the Writing of Space throughout History », Cambridge Scholars Publishing, 2016, 1-4438-8548-7. ⟨halshs-02558750⟩
  • Xavier Kalck. George Oppen - entrée. La Bible dans les littératures du monde. Paris: Le Cerf, 2016. ⟨halshs-02904870⟩
  • Xavier Kalck. “'Who Am I to Say? / How Little'”: Anthony Barnett’s Citations followed on". Modernist Legacies: Trends and Faultlines in British Poetry Today. Abigail Lang, David Nowell Smith (eds). Palgrave Macmillan US. 2015, Palgrave Macmillan US, 2015, ⟨10.1057/9781137488756⟩. ⟨halshs-02904860⟩
  • Élisabeth Angel-Perez. Butterworth’s poetics of absence. The Theatre of Jez Butterworth, 2015, 978-1322497518. ⟨hal-03377304⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. "Vive Sarah Bernhardt!" Le rayonnement anglais d'une comédienne française. Peter Lang. "Curious about France": Visions littéraires victoriennes, pp.167-181, 2015, 9783034314916. ⟨hal-03857405⟩
  • Xavier Kalck. "Temple, Tenet, Template: H.D.’s Trilogy of Disclosure, Enclosure, Erasure". H.D.’s Trilogy and Beyond. Hélène Aji, Antoine Cazé, Agnès Derail-Imbert, Clément Oudart (eds). Paris: Presses Universitaires de Paris Ouest., 2014. ⟨halshs-02904875⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. "It's been the dream of my life to see Paris." The Pleasures and Challenges of Translating Our Town into French. Northwestern University Press. Thornton Wilder: New Perspectives, pp.429-448, 2013, 9780810129214. ⟨hal-03857391⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Philip Sidney et les deux peintres: l'expérience visuelle face au discours sur le visible à la période élisabéthaine. Françoise Bort; Olivier Brossard; Wendy Ribeyrol. L'expérience I, Michel Houdiard, pp.47-58, 2012. ⟨hal-03483262⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Caput in Machina: The Severed Head of a Notorious Pirate. Delphine Lemonnier-Texier; Guillaume Winter. Lectures de Measure for Measure de William Shakespeare, Presses Universitaires de Rennes, pp.73-86, 2012. ⟨hal-03483454⟩
  • Marie-Céline Daniel. « ‘The lawes of warre have freed them from the fury of our weapons’ : narration, traduction, transformation des faits de guerre dans l’Angleterre élisabéthaine ». Le Bruit des Armes. Mises en formes et désinformations pendant les guerres de religion (1560-1610), 2012. ⟨hal-03840714⟩
  • Aloysia Rousseau. « Le pouvoir des mots : la violence hors scène dans Fewer Emergencies et Getting Attention de Martin Crimp ». Florence Thérond. La Violence du quotidien. Formes et figures contemporaines de la violence au théâtre et au cinéma, L'Entretemps, pp.141-152, 2011, 978-2-35539-201-6. ⟨hal-03830144⟩
  • Aloysia Rousseau. « “The action of words in heat" : sexualité, langue et littérature dans Arcadia ». Presses Universitaires de Rennes. Lectures de Tom Stoppard, Arcadia., 2011. ⟨hal-03758126⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Territoires archéologiques de l'optique élisabéthaine. Sandrine Alexandre; Nora Philippe; Charlotte Ribeyrol. Inventer la peinture grecque antique, ENS Éditions, pp.103-126, 2011, Tohu Bohu. ⟨hal-03483375⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. "Is she correcting my taste, or my translation?" Traduction, réversibilité, itération dans Arcadia. Presses Universitaires de Rennes. Lectures de Tom Stoppard: Arcadia, pp.135-144, 2011, 978-2-7535-1413-3. ⟨hal-03857369⟩
  • Xavier Kalck. "Objectivist meditation: the silence of the unread child in George Oppen’s poetry". Modernism and Unreadabilit. Isabelle Alfandary, Axel Nesme (eds.), Presses universitaires de la Méditerranée., 2011, 978-2-84269-929-1. ⟨halshs-02904878⟩
  • Dulac Anne-Valérie. "'Imaginons un homme qui n'ait jamais vu d'éléphant ou de rhinocéros': Sir Philip Sidney et les 'bêtes d'Afrique, ou bien d'Inde''. Anne Duprat; Hédia Khadhar. Orient baroque Orient classique, Éditions Bouchène, pp.21-39, 2010, 978-2-35676-008-1. ⟨hal-03483356⟩
  • Dulac Anne-Valérie. La Stella de Sidney : objet visible de la forme poétique?. Marlène Bernos; Sandrine Parageau; Laetitia Sansonetti. Les femmes et leurs représentations en Angleterre de la Renaissance aux Lumières, Éditions Nouveau Monde - CIES Sorbonne, pp.63-79, 2009. ⟨hal-03483579⟩
  • Xavier Kalck. "Quelle herméneutique pour une poésie de l’impersonnel ? L’exemple de l’Objectivisme : l’interprétation du texte-objet chez William Carlos Williams et Charles Reznikoff". L’impersonnel en littérature : Explorations critiques et théoriques. Hélène Aji, Brigitte Félix, Anthony Larson, Hélène Lecossois (eds.). Rennes: Presses Universitaires de Rennes., 2009, 978-2-7535-0765-4. ⟨halshs-02904883⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Out, vile jelly !’: d’un œil la déliquescence. Sophie Lemercier-Goddard. King Lear de William Shakespeare, Éditions du Temps, pp.41-58, 2008. ⟨hal-03483572⟩
  • Julie Vatain-Corfdir. "Who is coming to tea?" Aspects of Hunger in Three Victorian Plays. Cambridge Scholars Publishing. Hunger on the Stage, pp.101-114, 2008, 1847185959. ⟨hal-03857356⟩

Autres publications


Thèses

  • Sophie Elzière. Nuées d'oiseaux et crocus évangiles. Ted Hughes et le poème de l'être complet. Littératures. Sorbonne Université, 2021. Français. ⟨NNT : 2021SORUL171⟩. ⟨tel-03789589⟩
  • Marianne Hillion. Between the Epic and the Ordinary : locating the Politics of Contemporary Indian Urban Writing in English (Delhi, Mumbai, Kolkata). Literature. Sorbonne Université; University of Warwick (Coventry, Royaume-Uni), 2021. English. ⟨NNT : 2021SORUL119⟩. ⟨tel-03685805⟩
  • Raphaël Rigal. Combler la faille : Dante Gabriel Rossetti, les Préraphaélites, et la modernité. Linguistique. Sorbonne Université, 2020. Français. ⟨NNT : 2020SORUL128⟩. ⟨tel-03182424v2⟩
  • Pauline Macadré. L'Écriture au secret. Traduction et trahison du réel chez Virginia Woolf. Littératures. Sorbonne Université, 2019. Français. ⟨tel-02649114⟩
  • Mira Jain Rogulski. Shirley Jackson ou l'écriture de l'inhabitable. Linguistique. Sorbonne Université, 2018. Français. ⟨NNT : 2018SORUL184⟩. ⟨tel-03244714⟩
  • Jeanne Schaaf. Lieux et non-lieux du théâtre écossais : constellations identitaires à l’ère postnationale.. Littératures. Sorbonne Université, 2018. Français. ⟨tel-03527283⟩
  • Angélique Thomine. Écrire le désenchantement : opacité et transparence dans l’œuvre des poètes « confessionnelles » Anne Sexton et Sylvia Plath.. Littératures. Ecole doctorale IV, 2017. Français. ⟨tel-02401369⟩
  • Jaine Chemmachery. Modernité et colonisation : les nouvelles sur l'empire de Rudyard Kipling et de Somerset Maugham. Sciences de l'Homme et Société. Université européenne de Bretagne, 2013. Français. ⟨NNT : ⟩. ⟨tel-03797911⟩

Vidéos

  • Anne-Valérie Dulac, Eric Fayet. L' accessoire en son pouvoir : Objets-animaux sur la scène anglaise de la Renaissance. 2019. ⟨hal-03135806⟩

Fermer le menu